Salomonpjäxor X-adventure RAID (hållbarhet)

Jag har ett par Salomon X-adventure RAID för skridskoåkning. Tyvärr innebär ju skridsko en hel del promenader också, vilket har fått materialet på framdelen kring pinnen (som fästs i bindningen på skridskon) att börja nötas ned. Det är inte mkt kvar av material nu, efter ett års hyfsad användning.

Vet ngn hur pinnen är infäst? Finns det risk för att den lossnar? Är det ngn annan som har samma problem?
Kan man göra ngt åt det eller är det bara att gå tillbaka till butiken och gnälla?

Känns lite surt att en produkt i denna prisklass börjar vittra sönder efter ett år.

I övrigt har de fungerat mer än utmärkt. Stabila och lätta. Kanske lite lätt att blöta igenom när det är fuktigt.
Bild:
http://64.95.118.51/images/opti/7e/ad/Salomon_X_Adventure_Raid_Skis-resized200.jpg
 
Jag har ett par Lundhags XA Arc som jag har köpt till en gummikloss till. Den fästs på själva pinnen och ska skydda vid promenader. Gummiklossen är ej framtagen för att passa Lundhags utan till Alpina, tror jag. Men jag har träffat på nån med samma känga som du som hade en lika/liknande kloss på sina och tyckte att det funkade bra.

Detta svarar visserligen inte på dina frågor men kanske kan vara till nån hjälp ändå.
 

Liknande trådar