Japp...
nog kan man säkert göra det, men det är så jobbigt att borra alla hål i isen för att kunna presentera en Klinkhammer
SLT är ny för i år (2002) och jag har inte provat den serien ännu, däremot så har jag provat Gary Loomis GLX serien.
När det gäller GLX så föll den inte helt i smaken i och med att det var svårt att underhandskasta med det spö jag provade (9fot, #5) men att överhandskasta var helt ok. Appropå Gary Loomis så tillhör Steve Rajeff konstigt nog numera G.Loomis-teamet, tidigare så härjade han hos SAGE (på gamla goda RPL-tiden)...det kanske finns hopp för Loomis ändå.
Vad jag kan förstå så är SLT en relativt långsam serie byggd på GraphiteIII( i mitt tycke den bästa grafit som man kan bygga flugspön på),
"SLT rods will delight anglers who prefer a longer, more relaxed casting rhythm" (Saxat från deras site), jag vet inte om jag stämmer in på den beskrivningen, därmed inte sagt att jag gillar vissa fabrikanters "järnfjädrar" heller.
Det ska bli intressant att testa SLT, men jag misstänker att det dröjer till våren innan spöna kommer till Luleå, så fram till dess så kommer jag att stå på mina telislagg....trots att "Gurun" Westrin säkert står å svingar nånstans...kom just på att han brukar "fuska", dvs dra till Nya Zeeland eller Västindien, och där finns det ju ingen is!
Nja, hur som helst ska prova SLT vid tillfälle, till dess får du antingen komma och lära dej att åka telemark eller prova spöna själv
MVH Anders B