Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Saftpulver
- Trådstartare P/E
- Start datum
kolla denna länk: http://www.coop.se/se/food/recipe.jhtml?dishidentity=100001916
skippa de färska citronerna.
Annars så är ju rent fjällvatten det godaste som finns!
Nyman; sa:kolla denna länk: http://www.coop.se/se/food/recipe.jhtml?dishidentity=100001916
850 g socker på 1,5 liter dryck lär ge ordentligt med energi. Som behövs för att bära sockret i ryggsäcken...
Själv använder jag koncentrerad citron från ICA, säljs i en liten grön glasflaska, som man med fördel byter ut mot nåt lättare. Några droppar per mugg vatten gör susen. Utmärkt mot skörbjugg dessutom!
björner; sa:Nyman; sa:kolla denna länk: http://www.coop.se/se/food/recipe.jhtml?dishidentity=100001916
850 g socker på 1,5 liter dryck lär ge ordentligt med energi. Som behövs för att bära sockret i ryggsäcken...
Eller snarare 850 g socker på 9 - 10&½ liter dryck, eftersom det är ett koncentrat man kokar upp och låter stå ett dygn... "Serveras utspädd som förfriskning eller måltidsdryck. Späd med 5-6 delar vatten." [Hämtat från ovanstående sida.]
Verkar lite bökigt fjällen, själv håller jag med om C-vitaminbrus i olika smaker och konc. citronsaft (dessutom god till en del mat).
/ Nicke
Enrgidryck?
Kom förresten på en idé nu i eftermiddags att det finns (eller fanns i alla fall) Pripps Energy i pulverform, både portionsförpackat för 1-liters vattenflaskor, men även på större burk (typ 500 gram). En sådan burk vore ju kalas och sedan ta en matsked i kåsan när man rastade. Eller vad tror ni? Försvaret har något liknande i silvrig påse på ca. ett kilo och det borde ju finnas fler tillverkare av dylika sportdryckspuler.
Bara en idé jag fick!
/ Nicke
Kom förresten på en idé nu i eftermiddags att det finns (eller fanns i alla fall) Pripps Energy i pulverform, både portionsförpackat för 1-liters vattenflaskor, men även på större burk (typ 500 gram). En sådan burk vore ju kalas och sedan ta en matsked i kåsan när man rastade. Eller vad tror ni? Försvaret har något liknande i silvrig påse på ca. ett kilo och det borde ju finnas fler tillverkare av dylika sportdryckspuler.
Bara en idé jag fick!
/ Nicke
Militären har saftpulver med apelsin smak. Tycker dock inte att den är särskillt god. Vi har mest använt det till att smaksätta pastavattnet som vi brukar drickaupp på vinterturerna. Detta för att slippa smälta snö till dryck. Till detta fungerar det utmärkt eftersom smaken är rätt kraftig
Raskesven; sa:Iste släcker törsten bra och är rena smakkicken efter en tid ute.
Japp, Lipton Ice Tea är min nya favorit, helt klart. Dricker man den som "saft" kan man man spä den lite extra. Den är dock väldigt söt så det gäller att skölja ur flaskan när man druckit upp (det blir mögelprickar på ett dygn lärde jag mig förra sommaren:-( ).
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg