Sällsynt besök

Vill bara informera om att ett exemplar av den mycket ovanliga Blåkråkan har kommit till södra Skåne. Senast den synts till var utanför Veberöd.

Ut och leta
/g
 
strand; sa:
Vill bara informera om att ett exemplar av den mycket ovanliga Blåkråkan har kommit till södra Skåne. Senast den synts till var utanför Veberöd.

Ut och leta
/g

återupptäckte den mellan veberöd å sjöbo på en kraftledning.. då va de många som tackade mig ska du veta :) hihi.. vilken skönhet, var första gången jag såg en.. å ner den flög.. exotisk!!
 
Samma fågel?

Intressant. Jag är inte så duktig på fåglar, men den här var trots allt lite extra. Kan det vara samma fågel som har kommet tillbaka? För inte har den väl övervintrat har nere?

/g
 
När?

151157693; sa:
återupptäckte den mellan veberöd å sjöbo på en kraftledning..

Har du sett den nu??? Vad jag vet har blåkråka bara setts i Värmland och på Gotland hittills i år, så om du återupptäckt den nu är det en stor nyhet. Exakt när såg du den?

vill gärna se denna flygande juvel...

Staffan
 
Re: När?

Stadan; sa:
151157693; sa:
återupptäckte den mellan veberöd å sjöbo på en kraftledning..

Har du sett den nu??? Vad jag vet har blåkråka bara setts i Värmland och på Gotland hittills i år, så om du återupptäckt den nu är det en stor nyhet. Exakt när såg du den?

vill gärna se denna flygande juvel...

Staffan

ne asså jag å polarn återupptäckte den förra året nere i skåne,, i år har det inte blivit mycke.. såg m.skrikörn övanför flygplatsen i umeå,, annars har det int blitt så mycke..
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Besök i björnide med björnungar i Vilda djur 31

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg