Sälen

Hej

Tänkte ta en och en halv dags vandring i Sälenfjällen, närmaste fjällen från där jag bor.
Har aldrig varit där och efterfrågar tips på en bra runda. Tänkte ge mig upp på fredag efter jobbet och övernatta och sedan ge mig av upp på fjället på lördag morgon och vara tillbaka till bilen på söndag vid lunch. Tips på en givande runda efterfrågas. Kan tilläggas att det är första fjällvandringen ever.. så ni vet var ni ska lägga nivån :)
 
Hej!

Vet inte om du hittat den här sidan: http://www.visf.com/ men där finns mycket skrivet. Jag har tyvärr bara vandrat i Sälen med små barn och då blir dagsturerna inte speciellt långa - så jag kan inte tipsa dig om någon särskild led. Ví gick första delen av led A med barnvagn. Funkade bra för oss men kändes mer som en promenad än som en fjällvandring...

Hoppas du får fler tips eller hittar något på hemisdan ovan.

MVH Karolina
 
Varför inte Fulufjället?

Bilen kan parkeras vid Naturum, Fulufjällets entre, och sedan går en brant stig upp till fjällplatån. Någon km bort är Rörsjön där du kan både tälta eller bo i rörsjöstugan. Därifrån kan kan man vandra runt ex Njupeskär osv.
 

Liknande trådar