Skam den som ger sig! Uppladnningen är i full gång, efter en kall vinter med ringa träning på enhjularen men desto mer på löpbandet, simmet osv så är vägarna i Skåne snustorra och fina för miltals enhjulscykling. Den 22 maj startar jag åter i Haparanda för att försöka ta mig ner till Wallanders Ystad, kommer jag dit har jag gjort en bragd, Tvingades ju bryta förra året efter 5 dagar o 50 mil, nu har jag en 36-tumscykel som gör att jag kan köra lite fortare och därmed slipper belsata ryggen lika långe varje dag. Har ju ett gammalt diskbråck som tyvärr gör sig påmint vid för hög belastning och ett vä knä som är utdömt av läkaren. Men där fick han tji, för efter att ha tränat upp det försiktigt bl a med baklängesspring o enhjulingscykel så kan jag springa igen, visserligen inte så fort och så lång som 2000 då jag sprang Hörby - Stockholm o avslutade med Sthlm Marathon på 9 dgar )lite över 70 mil) m a o två maror om dagen. Så här får man inte skriva in Jantelagens Sverige men det skiter jag fullständigt i, och det tycker jag att Ni ska göra också, ödmjukhet är bra, men man måste våga sticka fram hakan, så jag avslutar med ses vi i Ystad den 15 juni?
(skrattar), för vidare information http://www.ant-sut.nu
ha en bra vår alla friluftsälskare och amatör och elitmotionärer, alla utmaningar som vi hittar på för oss själva är en bragd om vi klarar dem, oavsett längd, färdsätt osv. Vi kan och ska känna oss nöjda om vi cyklar 5 mil på en tur på en tvåhjuling, eller springer en mil i skogen, eller, ja allt vad vi än gör för att må bra, ska vi vara nöjda av. Sedan finns det ju olyckskorpar som kraxar och säger men det där med ultrautmaningar är väl inte så bra för kropp och hälsa, nej jag kan hålla med till viss del men vi är olika som människor och det får vi aldrig glömma bort. Det som känns fullständigt fel för en kan vara helt rätt och till och med nödvändigt för någon annan. So keep on cyckling and smiling!
(skrattar), för vidare information http://www.ant-sut.nu
ha en bra vår alla friluftsälskare och amatör och elitmotionärer, alla utmaningar som vi hittar på för oss själva är en bragd om vi klarar dem, oavsett längd, färdsätt osv. Vi kan och ska känna oss nöjda om vi cyklar 5 mil på en tur på en tvåhjuling, eller springer en mil i skogen, eller, ja allt vad vi än gör för att må bra, ska vi vara nöjda av. Sedan finns det ju olyckskorpar som kraxar och säger men det där med ultrautmaningar är väl inte så bra för kropp och hälsa, nej jag kan hålla med till viss del men vi är olika som människor och det får vi aldrig glömma bort. Det som känns fullständigt fel för en kan vara helt rätt och till och med nödvändigt för någon annan. So keep on cyckling and smiling!