Så vackert....

skuleskogen är riktigt bra! Där finns mycket att se och göra.
Skulle gärna ta med mig skuleskogen och hummelviksberget också till umeå nu när jag ska flytta.

Leder?

Jag håller med er grabbar! Hela Höga Kusten är otroligt vackert...

Jag é lite nyfiken...hur ser det ut med vandringsleder i området där? Antal leder, längd m.m...

Hej!

Märkte att länken inte fungerade längre. Trist... Lite info hittar man i alla fall på på http://www.naturvardsverket.se/

Det var länge sedan jag var i Skule, innan det blev nationalpark, men vill minnas att det finns en del leder (Högakustenleden?). Det finns också några vindskydd och en liten stuga man kan använda för övernattning.

Funderar nästan på om man ska åka dit nästa helg om det blir väder. Får se om man kan lura med sig nån polare.

Ha det gött!

//Anders

Genom nationalparken finns det gott om leder, största delarna av parken hinner man se på en dag. Övernattningstugor finns det tre utav (minst), i Näskebodarna, Abbortjärn och Tärnettvattnen. Vid Tärnettholmarna finns det också en stuga dock utan sängar.

Det är bara till att parkera i södra änden eller i norra, vid parkeringarna finns det kartor och information. Brukar också finnas små informations blad man kan ta, om de inte är slut så här sent på säsongen.

Vid skulebergets camping tror jag också det ska finnas information.

fint

Håller med att det var en riktig höjdare att vandra där. Har du varit vid dödafallet.. Visst var det storhusse som fixade det?

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg