S/Y Akka, Galapagos, Post Office Bay

Sänder en hälsning från Galapagos, där jag fann denna skylt. Vid Post Office Bay, Floreana, Galapagos. Vid Post Office Bay finns en post-tunna, ursprungligen utplacerad 1793. Här kunde man lägga sina brev i förhoppningen att någon annan kunde komma förbi och ta med ens brev till mottagaren, om man var på väg åt det hållet. Idag innehöll tunnan hundratals kort och brev från alla de turister som dagligen besöker ön. Eftersom brevet från s/y Akka satt uppspikat intill lådan, var det ju lite svårt att ta med sig till Sverige, där vi antar det hör hemma, så lägger jag ut en bild. Skulle vara väldigt kul om någon kände igen personerna och kunde förmedla hälsningen. Jag blir också väldigt glad om jag får veta att hälsningen nått fram till mottagarna. Hälsningen var från 1997 och bär namnen Sabina, Per, Oliver, Amanda, Andreas. Inget säger att dom var från Sverige, men det låter onekligen väldigt svenskt.
557d3fbf23d2f3439278dbe89381b0e5.jpg

C.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
hyperdane Akka ensamvandring Expeditioner 3
YvonneJson Galapagos och Machu pichu Expeditioner 9
Niobe Galapagos Expeditioner 3

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg