Rymlighet?

Hejsan jag funderar på att köpa ett hilleberg keron3 GT och undrar då om man får plats tre fullvuxna personer även vid vintertältning? Eller är det bättre att ha ett fyramanns tält när man är tre, trotts den extra vikten och volymen?

absolut

Hej,
jag tycker absolut att det är värt den extra vikten - som väl är ca 700g extra för ett 4GT.
Vi använder ett 4GT alltid när det är vinter och vi är bara två.
Det är skönt att slippa knö när man har mycket kläder och så.

Grävning..

Jag har läst att det kan vara bra att gräva ut snön ur absiden så man för ståhöjd där men hur vet man vart och hur stort man skall greva? eller ska man gräva ur efter man satt upp tältet?

Re: Grävning..

lusth; sa:
Jag har läst att det kan vara bra att gräva ut snön ur absiden så man för ståhöjd där men hur vet man vart och hur stort man skall greva? eller ska man gräva ur efter man satt upp tältet?

Jag brukar gräva när tältet står uppställt. Det är bekvämt att stå på knä (använd något isolerande under knäna). Jag brukar lägga uppgrävd snö i en sopsäck och ha till snösmältning.

J

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg