Ryggsäcksöverdrag?

Hej!

jag undrar om någon, någonsin sytt ett eget ryggsäcksöverdrag, och om det finns mönster för sånt? Vi behöver ett snökamo-överdrag till en Jahti Jakt hölsterryggsäck nämligen, vi missade att ryggsäcken fanns i vitt när vi beställde....

Hoppas på svar.

/jägaränkan

Hej!

jag undrar om någon, någonsin sytt ett eget ryggsäcksöverdrag, och om det finns mönster för sånt? Vi behöver ett snökamo-överdrag till en Jahti Jakt hölsterryggsäck nämligen, vi missade att ryggsäcken fanns i vitt när vi beställde....

Hoppas på svar.

/jägaränkan

Jo både sytt ett vitt (vinter cammo) i bomull samt ett regnskydd till ryggan (även ett överdrag vitt (vinter cammo) till barnvagnen när det begav sig)

Men inga mönster! Jag la tyget på ryggan måttade och klippte, sedan fållade jag med resårband.

Jag har flera gamla överdrag som bara är en stor oval med snöre i fållen, fungerar ypperligt

Jag sydde ett i somras åt min makes Haglöfs Shosho. Mönster kan jag väl inte påstå att jag använde. Jag använde ett silnylon på 150 cm bredd, lade ryggsäcken (fullpackad med kuddar) ovanpå, drog upp kanterna av tyget mot bärremmarna på ryggsäcken för att se hur stor jag behövde göra den. Sedan klippte jag ut en oval utifrån de måtten, sydde en kanal runt om och drog igenom ett resårband i kanalen. Dvs samma princip som jag hade på mitt eget överdrag, som jag betalat dyra pengar för i butik.

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg