Ryggsäck35l???

Hej alla glada...

Söker febrilt, utan resultat, efter en prisvärd ryggsäck(~35l) med höjbart topplock...
Pris: Hade tänkt mig under en tusing iaf
Ska använda den till dagsturer och transportera klätterprylarna till klippan.

Tack på förhand

/Mikael

Både Salewa och Mammut har sådana ryggsäckar. Om du endast ska använda den som 'transportryggsäck' kan nog priset priset vara väl högt.

Kolla på Osprey Ceres 38. Klockren att klättra med eller åka skidor.

Dock tycker jag bättre om min viktor 50 när jag går till klippor, då kan man ha repet i ryggsäcken.

Gustaf

Jag är nöjd med min Berghaus Freeflow II 35L som jag köpte i våras för 895:- Framförallt är den tillräckligt lång för att midjebältet ska vara användbart, jag tyckte att många andra, lika stora ryggsäckar var lite korta.
[Ändrat av Boots 2004-10-19 kl 15:33]

Dakine Poacher 38 l . Köpte själv en Dakine Blade på 27 l och är otroligt nöjd, hur bra som helst. Har dock inte hunnit testa slitstyrkan ännu men ryggsäcken sitter otroligt bra. Jag ska använda den till turåkning med alpinutrustning och det är det den är gjord för så mig passar den perfekt. Poacher är i stort sett en större modell av Blade fast med extra öppning i ryggen istället för en sidoöppning.

Poacher:
DK%20Poacher%20black.jpg

Artcéryx Bora 35

köpte jag för några veckor sedan och är mycket nöjd. Har använt den på en helgturs vandrande och tycker att passform och funktionalitet är super. Att den är vattentät uppskattar jag mycket. Packningen var kruttorr efter en dag med skurar.
Denna säck kanske är dyrare än du tänkt dig (ca 1500 i Sverige), men helt klart bra. Köpte min i Kanada för ca 850 svenska.

Lycka till!

Jag funderar också på att köpa en daypack i typ samma storlek. Vad som har fallit mig i smaken hittills är alpine lowe's vision serie. Verkar vara riktigt bekväm och har ett par schyssta detaljer. Kostar knappt tusenlappen på globetrotter.
[Ändrat av isaflisa 2004-10-19 kl 22:21]

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg