Ryggsäck: macpac

Hej

Är lite sugen på en macpac-säck ("glissade") som ger ett intryck av god kvalitet. Verkar ha ett bra bärsystem och är dessutom ren och snygg utan massa krimskrams (högst personlig uppfattning).

Är det någon som har någon erfarenhet av macpac-säckar eller som kan säga något om märken som sådant?

Har varit inne på hemsidan, som är bra, men på tillverkarnas hemsidor står det ju alltid om varför deras säckar är bäst.

Tacksam för alla svar!

Sebastian
 
sverastian; sa:
Hej

Är lite sugen på en macpac-säck ("glissade") som ger ett intryck av god kvalitet. Verkar ha ett bra bärsystem och är dessutom ren och snygg utan massa krimskrams (högst personlig uppfattning).

Är det någon som har någon erfarenhet av macpac-säckar eller som kan säga något om märken som sådant?

Har varit inne på hemsidan, som är bra, men på tillverkarnas hemsidor står det ju alltid om varför deras säckar är bäst.

Tacksam för alla svar!

Sebastian

Mångade Nya Zeeländare som jag jobbat med använder dem lite som 'standard-säck', tror att de är ganska väl ansedda på hemmaplan. Ute-butiken på torget närmast centralen i Malmö har väl sålt dem ett tag, de borde ha en uppfattning.

/Per
 
Hej! Jag har själv en Macpac Traverse från -92. Den har varit med på fjällvandringar och en öluffning, inklusive en hel sommar i Jämtlandsfjällen. Ryggsäcken ser mindre använd ut än den är, så den är slittålig. Väven är stadig och står emot regn väldigt bra. Jag vill minnas att jag varit ute i regn 5-6 timmar utan att vätan trängt igenom väven. Antar att den är avsedd för klättring eftersom den är lite bredare nedtill (låg tyngdpunkt), men det har inte stört mig. Höftbältet kan vara lite ivägen när man ska förvara eller transportera säcken, men så är det väl med de flesta modeller. Bärsystemet fungerar mycket bra. Tror att det finns i olika storlekar efter längd. Med andra ord kan jag rekommendera Macpac.
 
Macpac Kinabalu

Tjena!

Jag äger en Macpac Kinabalu som är en slags reseryggsäck men jag använde den ifjol i Kebnekaise-fjällen och bar runt 20 kg utan några problem. Jag har haft olika ryggsäckar men den här var mycket bra.

Dock måste du tänka på att bärsystemet på Kinabalu-modellen är Dynamic och den modellen som du är intresserad av har Quantum. Eftersom jag bar runt 20 kg med Dynamic-systemet i fjällen så antar jag att det går utmärkt att bära över 25 kg med Quantum.

Själv är jag intresserad att prova Cascade-modellen. Dessutom är tyget på säcken mjukt och starkt samt prasslar inte.

Rekommenderas!

Jonas

PS Mitt användarnamn 'macpac' har inget med det här märket Macpac att göra trots samma namn.
 
Rekomenderas!

Hej Sebastian,

De produkter jag har sett/provat av Macpac’s sortiment ger ett gott intryck. Jag har tidigare provat på ett antal av deras ryggor och varit nöjd med den känsla som de inger. Har även sett påsar som varit med ett bra tag utan att de tappat i funktion. Nu jag i och för sig inte kollat på deras produkter under senare år, och de säckar som bevisat att de håller, tillverkades för 15 år sedan.
Deras kvalité har jag aldrig hört något dåligt om, snarare tvärt om. Lösningar finner jag genomtänkta och så även materialval. Det enda negativt är väl kanske priset men det brukar oftast finnas en koppling.
Jag bedömer att Macpac’s ryggsäckar spelar i samma division som t.ex. ArcTeryx.

Lycka till med valet!

Holst
 
Hej

Tack för alla intressanta svar som stärkt vad jag trott och känt för macpac.
Provade en "glissade" seriöst häromdagen och har så gott som bestämt mig. Synd bara att säljaren inte hade något lager så det blir till o vänta om man vill ha en i "rätt" färg.

//Sebastian
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Sommarnatten Erfarenhet av macpac-ryggsäck? Transportera 0
Coqrouge2 Uppdatera och renovera ryggsäck Transportera 45
niking Är detta framtidens "ryggsäck"? Transportera 79
Martes Hjälp, min ryggsäck stinker! Transportera 21
hsp Ryggsäck för ca 25 kg och 60-70L Transportera 30
Schneeberger Tips på ryggsäck - ca 70l Transportera 9
Planinarenje Kombinera ryggsäck 40L och 30L Transportera 19
nattochdag Hur man använder en ryggsäck (Klättermusen) Transportera 6
m71 Civil ryggsäck med MOLLE-system Transportera 22
Alucardi Gammal ramryggsäck eller ny ryggsäck? Transportera 13
t.lennström Identifiering av gammal ryggsäck. Transportera 12
Dabo Identifiera ryggsäck Transportera 9
mikael.johansson Hjälp mig att välja ryggsäck mellan Bergans/Gregory/Osprey Transportera 5
svedde Bälte istället för ryggsäck. Transportera 3
hsp Ryggsäck på ca 60 L för långa lättaste som håller Transportera 0
Frigganrickard ≈30 liter ryggsäck för långa personer Transportera 6
perdavid Stor ryggsäck, vilken? Transportera 39
Biomed Ryggsäck med öglor på axelremmarna Transportera 22
alpvandraren Ryggsäck utan bakvikt Transportera 59
Emmma Ryggsäck som kan packas ner i väska Transportera 21
medic Storlek på ryggsäck Transportera 8
tillin Val av ryggsäck 75-85 liters? Transportera 3
Lockheed Ul ryggsäck minst 65 liter för kvinnor Transportera 13
Gålitetill Sy egen ryggsäck Transportera 3
Elvah Lätt ryggsäck cirka 50 liter Transportera 10
Karolina P Ryggsäck med utanpåliggande sidofickor - en omöjlig önskan? Transportera 61
Polar300 Vilken ryggsäck använder Lars Fält? Transportera 43
fordfocusmk1 Vilken Fjällräven-ryggsäck är detta och skick? Transportera 12
Krister624 Ryggsäck fjällmark Transportera 1
Linneagk Ryggsäck för att kunna fästa skidor Transportera 2
Lurix Ryggsäck EDC med öppning från sidan? Transportera 1
asjohem Bra första ryggsäck för dagturer Transportera 11
Mr.H Slitstark Rejäl Ryggsäck Transportera 28
Bossebror Hjälp med första ryggsäck/identifiera - Alaska Transportera 23
mikaelbe Ny ryggsäck efter Haglöfs ShoSho 6000? Transportera 1
BabyBear Identifiera ryggsäck Transportera 8
Spagh1i Impregnering av ryggsäck! Transportera 6
Mr.H Ryggsäck- Heldagsvandringar Transportera 10
Danne99 hjälp mig att hitta en bra ryggsäck Transportera 1
blastlast 30-40 l ryggsäck för långa sökes Transportera 5
DoktorGlas HoverGlide - "flytande" ryggsäck Transportera 10
starmac Dumt att köpa en 'för' stor ryggsäck Transportera 18
k elias Ryggsäck för dagstur och jobbresa, funka som kabinväska Transportera 17
Lappen69 Ryggsäck för växande barn/ungdomar? Transportera 15
Bast Stadig ryggsäck ca 35L tips sökes Transportera 8
Fjällkjell Ny ryggsäck -lätt! Transportera 23
Wolfred Uppgradera ryggsäck från Lundhags 75+10 till Osprey 105 Transportera 3
olle.lindkvist Kajka, taktisk eller annan ryggsäck? Transportera 26
VaratOchStigen Vilken ryggsäck för 1 person + hund? Transportera 21
CarMaPal Ryggsäck för resa och vandring Transportera 0

Liknande trådar