Min Haglöfs Corker som jag haft i flera år har gått sönder och jag behöver en ny ryggsäck. Vill gärna ha samma lösning med en stor öppning från sidan då jag tycker det är suveränt att slippa rota runt i blindo från en toppöppning. Men är det verkligen BARA Corker som är konstruerad så?
Vet att Lundhags hade en liknande modell förr men den verkar ha utgått.
Det lutar väl åt att jag köper en Corker igen, men det finns två saker som talar emot:
1) Jag tycker inte materialet är så snyggt... när jag köpte min fanns den i en s.k. "rugged" version som är bomullscanvas istället för polyester och mycket finare men den finns inte längre.
2) Det faktum att dragkedjan är svängd gör att den utsätts för stor påfrestning när väskan är full - och mycket riktigt var det dragkedjan som gick sönder också. Visserligen är den rätt sliten i övrigt också, men ändå.
Nån som har tips om liknande ryggsäck som jag inte lyckats googla fram?
Vet att Lundhags hade en liknande modell förr men den verkar ha utgått.
Det lutar väl åt att jag köper en Corker igen, men det finns två saker som talar emot:
1) Jag tycker inte materialet är så snyggt... när jag köpte min fanns den i en s.k. "rugged" version som är bomullscanvas istället för polyester och mycket finare men den finns inte längre.
2) Det faktum att dragkedjan är svängd gör att den utsätts för stor påfrestning när väskan är full - och mycket riktigt var det dragkedjan som gick sönder också. Visserligen är den rätt sliten i övrigt också, men ändå.
Nån som har tips om liknande ryggsäck som jag inte lyckats googla fram?