Dags att byta till en mindre ryggsäck -- efter att hela utrustningen UL:ifierats blev det ganska mycket ekon när jag ropade ner i min Haglöfs Climber 80...
Jag söker en säck på ca 55 liter utan en massa lull-lull. Ju färre dragkedjor och annat som kan paja desto bättre. Dessutom ska den vara lätt, några 2,5-kilosmonster vill jag inte ha.
Det jag hittat hittills som ser intressant ut är
* Black Diamond Shadow 55l, hittar dock ingen vikt på den.
* Bergans Helium 55l, väger 1,1 kg
Nån som testat dessa, eller har andra tips i samma genre?
(Jag har inte haft möjlighet att prova nån säck, vilket jag förstås vill. Nån som vet om det finns nån bra friluftsbutik i Bergen (där man kanske kan få tag på Bergans Helium)? Jag ska dit nästa vecka och vet ingen butik i min omedelbara närhet som har det märket.)
Jag söker en säck på ca 55 liter utan en massa lull-lull. Ju färre dragkedjor och annat som kan paja desto bättre. Dessutom ska den vara lätt, några 2,5-kilosmonster vill jag inte ha.
Det jag hittat hittills som ser intressant ut är
* Black Diamond Shadow 55l, hittar dock ingen vikt på den.
* Bergans Helium 55l, väger 1,1 kg
Nån som testat dessa, eller har andra tips i samma genre?
(Jag har inte haft möjlighet att prova nån säck, vilket jag förstås vill. Nån som vet om det finns nån bra friluftsbutik i Bergen (där man kanske kan få tag på Bergans Helium)? Jag ska dit nästa vecka och vet ingen butik i min omedelbara närhet som har det märket.)