Hej allesammans!
Jag är på jakt efter en allroundsäck på 30-40l för turer på långfärdsskridskor men min tanke är att den ska med på dagsturer å stugturer under den andra delen av året.
Bor i en stad där jag saknar möjlighet att prova säckarna så jag ska beställa hem å prova men ni kanske har åsikter på säckarna jag kollat ut eller tom tips på några jag har missat.
Jag är rätt lång(191) och ganska smal så jag är ute efter en rätt så smal säck som inte är i vägen för armarna när jag åker skridskor eller skidor(mestadels utför)
Lundhags exa 40
+ långsmal
+ fästordning för kastlina
+ justerbart bärsystem
- ?
Lundhags wero 35wp
+vattentät
- ?
Klättermusen gugner 40 2.0
+ slitstark
+ justerbart bärsystem
- ?
* eller är ratatosk ett smartare val?
Arcteryx Kea 37
+ långsmal
+ lättare än dom andra
+ finns i Tall
+ kängurufickan
- ?
* även kollat lite på nozone 35
* jag har haft bora 80 och nu har jag altra65 och jag är sjukt nöjd med Arcteryxs säckarna! Dom sitter perfekt på mig
Väldigt tacksam för synpunkter och egna erfarenheter
Mvh
Matthias
Jag är på jakt efter en allroundsäck på 30-40l för turer på långfärdsskridskor men min tanke är att den ska med på dagsturer å stugturer under den andra delen av året.
Bor i en stad där jag saknar möjlighet att prova säckarna så jag ska beställa hem å prova men ni kanske har åsikter på säckarna jag kollat ut eller tom tips på några jag har missat.
Jag är rätt lång(191) och ganska smal så jag är ute efter en rätt så smal säck som inte är i vägen för armarna när jag åker skridskor eller skidor(mestadels utför)
Lundhags exa 40
+ långsmal
+ fästordning för kastlina
+ justerbart bärsystem
- ?
Lundhags wero 35wp
+vattentät
- ?
Klättermusen gugner 40 2.0
+ slitstark
+ justerbart bärsystem
- ?
* eller är ratatosk ett smartare val?
Arcteryx Kea 37
+ långsmal
+ lättare än dom andra
+ finns i Tall
+ kängurufickan
- ?
* även kollat lite på nozone 35
* jag har haft bora 80 och nu har jag altra65 och jag är sjukt nöjd med Arcteryxs säckarna! Dom sitter perfekt på mig
Väldigt tacksam för synpunkter och egna erfarenheter
Mvh
Matthias