Ruttförslag Hamburg-Marseille

Sommaren närmar sig och det är dags att få ihop semesterplanerna. Inte lätt att hinna med allt...

En fast hållhake är klättring i Marseilletrakten. Men, det är ju en fördel om man även hinner med några mil på cyklarna också. Därför funderar jag på möjligheten att vinna tid genom att ta sig ner till Hamburg och därifrån cykla till Marseille.

Nu behöver jag lite hjälp och erfarenheter för den vidare planeringen:

- förslag på bra rutt Hamburg-Marseille (utan onödiga omvägar), gärna med angiven distans.

- tips om var jag enklast kan hitta lämpliga kartor (via aktuella länders cykelorganisationer t.ex.)

- info om någon har erfarenheter av att ta med sig cykel på tåg Köpenhamn-Hamburg

Cyklarna planerar jag att frakta med bussgods till Malmö (funkade finfint förra året), för att därefter ta Öresundståg till Köpenhamn för vidare tågresa till Hamburg. Jag har för mig att det ska gå att ta med cyklarna på Öresundstågen och på andra europeiska tåglinjer. Det är väl i princip bara i Sverige det inte går...

Tacksam för alla tips!

/Nicklas
 
Det är ett tag sedan du skrev detta men jag svarar ändå....

Vi har precis kommit hem efter att under 5 veckor cyklat ungefär den rutt du tänkt dig. Gå in på vår hemsida så hittar du info om våra vägval (längs med kanaler och floder), de länkar till kartor och sådant du vill ha, och annat som kan vara intressant för din planering.
http://www.cykeltur.se
MVH/Bengt Falke
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Fredron Enköping till Helsingborg, ruttförslag önskas. Långcykling 2
RichardXVI ruttförslag sthlm-arvika Långcykling 2

Liknande trådar