Ruttberäkning i Nuvi360?

Hej.
Skaffade min Nuvi360 för någon månad sedan.
Nu har jag använt den en hel del och undrar om någon vet svar på mina frågor... Eller om det saknas i apparaten?

1. Om jag råkar befinna mig hemma i Göteborg och vill testa en ruttberäkning mellan ex Borlänge och Mora, hur får jag lättast apparaten att fatta att den skall räkna från Borlänge och inte Göteborg?
Den enda jag kommit fram till är att panorera mig fram i kartbilden till rätt plats och välja "Position" för att ange utgångsplats. Därefter kan jag ta "Vart?" i menyn.

Finns snabbare sätt att beräkna mellan två orter?

Det enda som är snabbare är att beräkna rutten till Mora, och sedan till Borlänge, och då svara ja på att du vill lägga in Borlänge som ett delmål.

Då får du ju en rutt Göteborg - Borlänge - Mora, förstås. Men du kan trycka på gröna textraden överst på kartsidan (efter det att du svarat Nej på ev. simulering) och sedan på Karta. Då ser du en panorer- och zoombar karta över hela rutten. Där kan du alltså få en överblick över vart rutten går.

Vill du veta hur lång den är får du bläddra dig neråt i listan över svängar, tills du hittar delmålet. Tryck på det, så får du en detaljbild över delmålet. Där står även hur långt det är dit.
Sen kan du antingen bläddra vidare till slutdestinationen, och göra samma manöver där, eller gå ut till kartbilden, trycka nere till vänster och kolla avståndet till slutmålet. För att få delsträckan Borlänge - Mora blir det till att använda minus.

Förmodligen är den metod du själv kommit på enklast. Men den fungerar bara om GPS är avstängt.

Anders

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
apersson850 Ruttberäkning på olika kartor Navigering 0
cervino Lagra Favorit i Nuvi360? Navigering 11

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg