Rund skoputssvamp i plastburk i ental?

Jag har en sådan här med reklamtryck
som jag är väldigt nöjd med men tyvärr så har plasten nu spruckit i lockets gängor och den öppnar sig och det blir smutsigt av svampen.
Där jag fick min, är de slut.

Jag hittar bara reklamfirmor som säljer dem i 100 pack och uppåt (för cirka 400-500 kr) och jag vill bara ha en eller två enstaka.

Någon som vet där det finns enpack att köpa för någon tia eller två?

Någon som har några liggande så kan jag köpa.

Helst i svart eller annan mörk färg då jag tror en vit snabbt blir synligt smustig och ful.

/Patrik

Vad vill du ha?
- Burk?
- Svamp?
- Något skoputsarmedel?

Det mesta kan man pussla ihop...och jag tror inte att skoputsargrejer är rocket science direkt.

De kränger burken med reklamen;

Vi säljer bra produkter.
Bra produkter håller.
Produkter som håller är bra för miljön och Ditt företag/organisation

Skitsnack då din burk gick sönder så att du tvingas slänga den.
Varför köpa en ny då?
Den nya kommer också att gå sönder.

Snusdosor slänger folk överallt.
Ta en sådan, diska den och använd den istället för att lägga pengar på skit.
Ta skit som en tom snusdosa, diska den och använd den istället.
När den går sönder, ta en ny snusdosa ur valfri papperskorg.

Är du ute efter skoputs så är det en hel vetenskap som jag visserligen kan ge adekvata råd om
men jag måste veta vad för slags skor det gäller.

Skoputs kan låta enkelt men det är det inte.
Frågor som med eller utan membran?
Material som skall impregneras/ putsas?
Hur skall skorna användas (kontor/verkstad/skogen/bondgård/ösregn/snö etc.)?
Är det gummistövlar?
Hur länge kan du ställa undan skorna?
Med eller utan lösningsmedel i skokrämen?

Är det svampen så räcker det med vilken disksvamp som helst.

Släng inte bort dina pengar på skit som bevisligen inte håller

Onödiga burkar skall kastas. En bra skosvamp är en relativt styv svamp. En fryspåse är bra förvaringsplats. Skoputsning börjar alltid med noggrann rengöring. Delar ovanstående inlägg. Samtliga skoputsset jag sett saknar arbetshandskar!

Tack för alla tips och rekommendationer i all välmening men det är precis en sådan här reklamdosa jag vill ha. Jag vill inte inte ägna gds-tid på att bygga en egen. Storleken är utmärkt för mina behov. Skulel vi vara riktigt resurssnåla så skulel ett lock räcka, det är locket som är trasigt. Just nu åker med med stängd med gummiband och i en plastpåse men orginal var den smidigare att hantera.
Jag anklagar den inte för att vara av dålig kvalitet, jag är själv vållande till att den gick sönder och den har hängt med i många år utan att gå sönder. Den har inte kräm utan är bara en svamp att fixa till slutfinish och är inte primärt tänkt för friluftsbruk, om detta då är för OT så får admin ta bort tråden.
Jag ska kolla om min blodcentral har denna som gåva vid nästa besök men kan inte minnas att jag sett dem i mitt landsting.

Någon mer som vet om det finns "en-pack" eller "få-pack" någonstans?

/Patrik

Det verkar finnas massor av möjligheter på första sökningen jag gjorde (skoputs reklamdosa").
T ex denna en styck för 12:-

Annars kanske ett företag kan skicka ett "provexemplar" om du betalar portot?

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg