thure.bjorck@sssk.se (Thure Björck)
Gäst
Hejsan.
Asfaltkvalitet är för rullskridskoåkaren minst lika intressant som isytan för långfärdsskrinnaren. Det skule vara intressant att ta fram kartor med lämpliga rutter och även GPS skulle kunna vara användbart. Med tillräcklig noggranhet och en lämplig navigator skull man kunna få vägledning i alla korsningar när man är ute på en rullskridskofärd utmed en rutt som finns inmatad i navigatorn.
Enligt DN 2:a maj http://www.dn.se/DNet/dyn/Crosslink.dyn?&d=419&a=118233&f=gps.html&t=0
har nu den amerikanska militären slutat sända störsignal vilket skulle ge ett fel på ca 10 meter totalt vid GPS-användning. Borde räcka för rullskridsko och cykelapplikationer.
Är det någon som känner till om man från nätet kan hämta hem rutter med GPS-waypoints eller plottar för cykel och rullskridskoturer?
Vilken GPS-modell vore mest lämpad för en sådan användning?
Thure
Asfaltkvalitet är för rullskridskoåkaren minst lika intressant som isytan för långfärdsskrinnaren. Det skule vara intressant att ta fram kartor med lämpliga rutter och även GPS skulle kunna vara användbart. Med tillräcklig noggranhet och en lämplig navigator skull man kunna få vägledning i alla korsningar när man är ute på en rullskridskofärd utmed en rutt som finns inmatad i navigatorn.
Enligt DN 2:a maj http://www.dn.se/DNet/dyn/Crosslink.dyn?&d=419&a=118233&f=gps.html&t=0
har nu den amerikanska militären slutat sända störsignal vilket skulle ge ett fel på ca 10 meter totalt vid GPS-användning. Borde räcka för rullskridsko och cykelapplikationer.
Är det någon som känner till om man från nätet kan hämta hem rutter med GPS-waypoints eller plottar för cykel och rullskridskoturer?
Vilken GPS-modell vore mest lämpad för en sådan användning?
Thure