Sage...
brukar använda Glenn Strubles rullfästen, när det gäller ringar så har det tidigare varit Fuji, tror jag iaf...när det gäller just SPL så vet jag inte.
När jag bygger spön (inte bara Sage) så brukar jag använda Landmark, eller C-Beard som de heter nu för tiden.
När det gäller ringar så varierar det beroende på vad det är för typ av spö, om det exempelvis är ett tyngre enhands så använder jag två linförarringar med keramiska inlägg samt tvåbenta snake. Är det ett lättare enhands så har jag en linförare samt enbenta snake (med "stativ", medför att linan inte klistras mot klingan).
Jag har på senare år börjat prova med TitanCarbid ringar, men om det har så stor skillnad mot vanliga kromringar vet jag inte, men jag gillar färgen på dem, då framförallt så kallade "gun smoke"-ringar, men de är ju dyrare då förståss..
Den finaste (och dyraste) korken rekommenderar jag till handtaget, alternativt ett färdigt handtag av god kvalite. Jag är av åsikten att man skall sträva efter att ha så pass bra handtag som möjligt då det inverkar både på känsla och livslängd på spöt.
---------------
Det lilla fiskandet jag har utövat i sommar har varit kanon, hade en väldig trevlig helg i Tärnabyfjällen (bland annat Öring på 1,8 Kg). Men jag skulle gärna ha sett en tur till Piteälven åxå men semestern är slut så att det får bli nästa år (kanske).
Hur har fisket varit för din (och er andra) del?
/Anders B