Ett tjugotal Ortox-pulkor (det hette väl så) finns på hyllan på ICA Maxi, Birsta, Sundsvall
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Rulka
- Trådstartare Fjällkjell
- Start datum
ICA maxi på strömpilsplatsen?
Pris?
tror du som har många kvar?
Pris?
tror du som har många kvar?
Har pratat med ica, dom tar 99kr för pulkan... och har uppskattningsvis 15st kvar.
Har pulkorna hållt för alla? Inte så kul om man står med en halv pulka uppe på fjället kanske.
PS. Bara nyfiken, inte inne och "bråkar" pga att det är lättpackarforumet.
Bra fråga. Nu är ju poängen med just rulkan att det bara är en extra finess för att minska energiåtgången. Pajar pulkan får man skida med ryggsäcken på sig.
Har pulkorna hållt för alla? Inte så kul om man står med en halv pulka uppe på fjället kanske.
Jag har gått två vårvinterturer med den icke flatbottnade eländiga "Rocko-Race"-pulkan. Den är för kort, som sagt inte flatbottnad, men samma pulka har hållit för totalt åtminstone 15 mil på snö med packning, och den ser inte slut ut än. Nu är jag less på den så den lär inte få hänga med en tredje gång, men konceptet fungerar. En flatbottnad, lite längre, pulka borde vara bättre. Andra turen tog jag förresten en rövare och packade i en stor Patagoniaväska, så att det inte fanns nåt alternativ annat än att fortsätta dra eländet...men, pulkan höll måttet då också.
Nog håller pulkorna.
Det som möjligtvis kan gå sönder är där man gör infästningen för draganordningen (beroende på hur man gör det).
Jag har borrat hål i kanten runt hela pulkan med ungefär 20cm mellanrum och dragit ett rep runt hela pulkan genom hålen.
På så vis undviker jag punktbelastning längst fram på pulkan.
Men, det finns naturligtvis brister med en så liten pulka.
Det märks framförallt med skrymmande last i lös snö, då tippar pulkan lätt omkull.
Men är det bara bra underlag så är det inga problem.
Det som möjligtvis kan gå sönder är där man gör infästningen för draganordningen (beroende på hur man gör det).
Jag har borrat hål i kanten runt hela pulkan med ungefär 20cm mellanrum och dragit ett rep runt hela pulkan genom hålen.
På så vis undviker jag punktbelastning längst fram på pulkan.
Men, det finns naturligtvis brister med en så liten pulka.
Det märks framförallt med skrymmande last i lös snö, då tippar pulkan lätt omkull.
Men är det bara bra underlag så är det inga problem.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Genom Sarek på vintern - rulka | Lättpackning | 36 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg