Mitt nästa äventyrsprojekt går under namnet Row to Russia for equality. Huvudsponsor blir Row Generation (www.rowgeneration.se) och roddbåten är en Vagabond 4.7. Självklart kommer äventyret sträva efter att med egen kraft förflytta sig i naturen för att lämna ett så lågt miljöavtryck som möjligt så som det alltid kommer bli. Budskapet kommer handla om jämställdhet eller snarare den ojämställdhet som fortfarande är rådande i Sverige och som borde vara ett föregångsland och visa vägen för resten av världen. Roddturen startar den 7:e juni från Skandinaviens största outdoor festival vid Sjöhistoriska muséet (www.stockholmoutdoor.se). Mer info finner ni på min hemsida (www.meningenmedlivet.nu)
Detta är ett kontroversiellt och laddat budskap och jag hade gärna valt ett mer neutralt budskap men eftersom jag just nu brinner mest för denna orättvisa har jag just inget val än att följa min magkänsla.
// Sören Kjellkvist
Detta är ett kontroversiellt och laddat budskap och jag hade gärna valt ett mer neutralt budskap men eftersom jag just nu brinner mest för denna orättvisa har jag just inget val än att följa min magkänsla.
// Sören Kjellkvist