Jag har idkat lite studier i verkligheten och på webben. Det handlar om utbudet av skridskor försedda med Rottefellas NNN-bindningar. Ingenstans har jag funnit någon annan bindning än 'BC Manual'. Varför? Det måste finnas ett bra skäl till detta eftersom den väger nära dubbelt så mycket som både 'Touring Manual' och 'R3 Skate'. Bara namnet på den sistnämnda borde väl peka med hela handen på vilken bindning man skall ha till riktig 'skating'.
Av monteringsmallarna som man kan hitta på Rottefellas hemsida att döma, så verkar monteringshålen vara orienterade på samma sätt på ovanstående modeller. De borde alltså rimligen passa alla grillor avsedda för NNN.
Jag har BC manual på mina fjällskidor så jag uppskattar dess robusthet - på skidorna....men på grillor!?
Berätta för mig vad jag har missat, vad som verkar vara uppenbart för alla utom för mig - please!
Torbjörn
PS 'Less is more'....alltid!
Av monteringsmallarna som man kan hitta på Rottefellas hemsida att döma, så verkar monteringshålen vara orienterade på samma sätt på ovanstående modeller. De borde alltså rimligen passa alla grillor avsedda för NNN.
Jag har BC manual på mina fjällskidor så jag uppskattar dess robusthet - på skidorna....men på grillor!?
Berätta för mig vad jag har missat, vad som verkar vara uppenbart för alla utom för mig - please!
Torbjörn
PS 'Less is more'....alltid!