Rottefella BC NNN med metallbygel

Halloj!
Idag hände något riktigt, riktigt tråkigt. Jag blev av med mina skridskor när jag lämnade in dem för slipning!!!
Nåväl, eftersom jag inte vet riktigt vad modellen hette så behöver jag er hjälp!:)
Framförallt var jag väldigt nöjd med bindningen som är (var) en rottefella bc NNN men som till skillnad från de jag tittar på nu på nättet hade som en metallbygel som man öppnar med istället för den grå plattan som verkar sitta på numera... LÄttöppnad, robust och pålitlig på alla sätt.
Någon som vet vad jag kan ha haft för binding? Eller var det bara en äldre modell?
:(
Less Sara
 
-Äldre modell

sa Bill.
-Äldre modell är precis vad det var sa Bull.


Hur går det till när man blir av med skridskor i samband med att man lämnar in dem för slipning ?
Var hände det ? Inte för att jag har några större funderingar på att lämna in skridskor i Stockholmsområdet men serviceinrättningar som super bort skridskor (dessutom under högsäsong) förtjänar all badwill de kan få.
 
Slutet gott, allting gott!

Tack för era svar! Tänker inte sprida någon bad-will här inte, skridskorna är återfunna och slipade... det var nog bara en ovanligt hektisk lördag för sliparna. Och jag är väldigt glad att jag slipper leta nya:) Därmed slut-knut på denna tråd.
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg