Rossignol bandit B3's motsvarighet hos andra märken?

Hej!
Vad heter de andra märkenas motsvarighet till B3, dvs en bred skida lämplig för offpist men ändå inte renodlad lössnöskida i "backhopparbredd"?

Salomon, K2 och Head t ex måsta väl sin motsvarighet men vad heter dessa?

/Patrik, omgiven av handlare som inte har Rossignol

Vandrare; sa:
Kolla http://www.telemark-pyrenees.com Där finns massa skidor i olika bredder. Spana även på http://www.freeride.se/review/

Menar du bandit B3 som är ca 85 i midjan? Völkl Karma kanske vore nåt för dig?

Roliga sidor men inte svar på frågan. jag vill att någon sorterar ut likvärdiga skidkandiater från andra fabrikat. Ett svar på frågan är Völkl Karma som kan kanske vara något. Ser fram emot fler tips.

/Patrik

Head Monster 88 eller Scott Santiago kanske är två alternativ?

Jag är själv Santiagoägare men har provåkt på både B3 (fjolårets) och årets Head Monster 88.
De är väl skärningsmässigt ganska lika men Monstern är tyngre och styvare (åtminstone upplevde jag dem så).
- B3 tyckte jag var lite för mjuk i pist, tjuvsläpper när det är hårt och går fort men ganska kvick och smidig i lössnön.
- Monstern upplevde jag som stum och tråkig när det är trångt men stabil i stora svängar.

Jag köpte ett par Santiago (Mission) till denna säsong som jag är nöjd med.
- Lätt
- Ganska liten svängradie
- Rolig att åka i de flesta fören men lite nervös i stora svängar i rutten snö

/M
75kg, duktig åkare (om man får säga så... :) )

granbom; sa:
/M
75kg, duktig åkare (om man får säga så... :) )

Kanske ska tillägga att jorden dragningskraft drar lite hårdare i mig då jag väger kring 90 kg så om skidorna är lite hårda gör det nog inte så mycket för mina kilon.

/Patrik

kolla in stöckli stormrider dp eller völkl karma eller mantra. det är breda, styva skidor som troligen funkar rätt bra för grabbar i din viktklass. även Volant kan ha någon modell som kan vara värd att se på, dock rätt dyra.

... även Volant kan ha någon modell som kan vara värd att se på, dock rätt dyra.

Har Volant bra off-pist skidor...? Jag har levt i villfarelsen att Volant numera är en Atomic man limmat på lite rostfritt stål på och säljer för dubbla priset till dem som vill ha "det mest exklusiva som finns" men jag kan ha fel.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg