roslagsmachen

Någon som varit med?

Det här lät intressant att vara med på. Någon av er som svarat som gått själva?

Nettan

Roslagsleden http://www.osteraker.se/roslagsleden/ är ju en fin led att vandra, och det kan ju vara ok att dela upp den i 3 etapper. Men jag skulle ju inte välja att gå dem på 3 av varandra föjande dagar. Men det beror ju på vad man är främst är intresserad av, att testa kroppen eller vandra just på roslagsleden!

Förra året

Gick förra året som träning inför en fjällvandring. Ganska trevligt att gå lite längre utan att behöva släpa på tält, mat och liknade plus att det var ett bra sätt att gå in kängorna.
Trevliga människor (t.o.m. de i gröna kläder :)), bra organiserat och fin natur (fast fjällturen var bättr3). Kul att prova, men jag ska inte gå i år igen.

Re: Någon som varit med?

cosero; sa:
Det här lät intressant att vara med på. Någon av er som svarat som gått själva?

Nettan

Jodå, gick förra året. Funderar på att gå i år också. Bra arrangemang och trevliga människor från alla hörn i samhället.

J

Det lät kul att testa formen och träffa nya människor i vandringsspåret så nu skickar jag in min anmälan Roslagsmarschen! Fler av Utsidanfolk som ska gå?

Nettan

KLAGER; sa:
Men det beror ju på vad man är främst är intresserad av, att testa kroppen eller vandra just på roslagsleden!

Det finns (eller fanns? vet inte om den går längre) en scouttävling som heter Jarlamarschen som går längs Roslagsleden. Den startar på fredagkväll och går "bara" till Domarudden, men har lite intressanta inslag som gör att den nästan skulle passa i Camp Molloy:

Tävlingen går till viss del på tid, men inte enbart.

På "hemliga" platser längs leden finns kontroller med uppgifter som skall lösas (klassiska scouttävlingsuppgifter).

På en kontroll går det till på följande sätt:
Vid ankomst anmäler man sig och lagets "gångtid" stoppas.
Man får kontrollen förklarad för sig, får prata igenom inom laget hur man skall göra och SEN startar kontrollens tidsbegränsning och man får börja slita fram grejer ur packningen om det behövs för kontrollen.

När man är klara med kontrollen startar lagets "gångtid" igen.

Laget skall vara 3-5 personer, man får "tappa" personer så länge man är mer än 3 (om nån blir skadad). Man får INTE ta upp personer, mat eller utrustning längs vägen, allt man behöver skall bäras med från starten.

Just kontrollerna gör att det INTE fungerar bra att springa banan (eftersom då är man sällan i skick att genomföra kontrollerna på ett vettigt sätt).

Japp

cosero; sa:
Det lät kul att testa formen och träffa nya människor i vandringsspåret så nu skickar jag in min anmälan Roslagsmarschen! Fler av Utsidanfolk som ska gå?

Nettan

Japp jag ska gå, lyckats få med en icke utsidanmedlem också.
Min uppfattning är att det är ett lugnt tempo som man vandrar i? stämmer det?
Har själv svårt att strosa utan gillar att lägga på ett kol.
Undrar en sak till:
Finns det kommunala färdmedel från Skavlöten där Roslagsmarchen slutar eller i närheten?
MVH
KIM
[Ändrat av kim1 2003-04-03 kl 16:12]

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg