• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Rookie

Vad gäller klättring är jag helt oerfaren.
Har alltid varit intresserad av klättring och pulsen ökar alltid när jag hör om klättringsberättelser och bedrifter. Men har väl bott på fel ställe och haft för mycket annat för mig för att ta tag i mitt intresse.

Men nu när jag nyligen kommit hem ifrån en kortare tids utlandsarbete har jag helt plötsligt inget att göra. Så det jag helt enkelt undrar är om det finns någon eller några erfarna klättrare som känner sig lockad att ta sig an en målmedveten "rookie" på någon strapats.
Det känns som att jag fiskar uppe på land just nu men man kommer ingenvart utan att försöka.
Fysiken och uthålligheten är mycket bra men kunskapen och rutinen är noll.

Synd att du bott i Dalarna. Då hade du gärna fått följa med ut nån gång. Gå istället in på http://www.utsidan.se/skf och kolla under "klubbar". Har du tur hittar du en klubb nära dig. Min rekomendation är att du går en ngybörjarkurs där du får lära dig grunderna och träffar folk med samma ambitioner/erfarenhet.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg