Rörproppar mm?

Många prylar har proppar som fyller ut en rörända invändigt t ex ändarna på cykelstyret och andra saker har en tass som omsluter en hel rörända utvändigt t ex en tältstång till ett kupolkäpp.
De är ofta i hårdare eller mjukare plast eller gummi.

Dessa små proppar försvinner inte sällan och visst kan man kontakta t ex cykel-styrestillverkaren eller tältstångstillverkaren i fallen ovan men har någon några tips på var man kan köpa rörproppar mer allmänt. Jag har sökt hos rörmokaren men där finns mest metalgrejor som t ex gängade koppar-proppar för att avsluta vattenrör.

Någon som har andra tips på var man kan köpa plast-/gummi-proppar av olika slag?

/Patrik, som hoppas någon blir propplösare :)

Doppskor kan vara en benämning som fungerar. För flera år sen snubblade jag över en sorterad sats mellan 4 och 40 mm några av varje. Tyvärr är trycket på plastpåsen numera helt oläsligt. Järnhandeln jag handlade den i är numera caffe´.
Komponentfirmor som Regale i Gbg kanske kan hjälpa till, i varje fall har jag upplevt dem som mycket hjälpsamma även med det de inte har i sitt breda sortiment.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg