Röd eller Blå - det är frågan.

Förmodligen skriver jag denna fundering i fel forum...
Om man klickar på min profil så upptäcker man att jag definierar mig själv som en "röd" friluftare. Efter att ha kikat på en del andras profiler har jag upptäckt att ganska många som är ungefär lika aktiva som jag själv eller rent av ännu aktivare kallar sig för "blå".
Vem ska man egentligen jämföra sig med - svensken i gemen eller andra som frilufsar? Jag valde det förstnämnda, men efter att ha tittat igenom en del andra profiler verkar det nästan som om de flesta jämför sig med Skinnarmofolk. Om Skinnarmo är svart så kan för tusan inte jag vara röd! Eller handlar det om någon sorts falsk blygsamhet? Inte ska väl jag förhäva mig...?

Det här med färgen ska du inte ta så himmla allvarligt på. Det är väl mer en plojgrej, som kan variera från dag till dag, beroende på hur du känner för stunden. Själv är jag grön för jag vill alltid ut mer, än om jag är ute väldigt mycket ändå.

/g

Det gick nog en diskusion om just detta för något år sedan, leta i forumen.

Själv jämförde jag mig själv med mina egna förväntningar och krav på hur en frilufsare ska va!! Hur mycket VILL jag vara ute och hur mycket är jag EGENTLIGEN ute?

Helt klart kan man ju trots att man ev är ute mycket ta fasta på att man vill vara ute mer och i den relationen kanske man känner sig grön eller blå.

Sen finns de säkert många som skriver svart eller röd för att det är betecknande för deras vilja och attityd. Trots att de inte kan vara ute så mycket så är viljan och intresset svart, typ...

Jag är blå.
Fast jag tar i princip varje tillfälle att göra nåt frilufsigt. Men med tanke på att man har många andra plikter så blir det inte så oerhört mycket uteliv som man kunde önska.

Mina lediga dagar under påsken:
Fredag: pimplade med sonen
Lördag+Söndag: paddlade i havsbandet med tältövernattning på ett skär
Måndag: klättring Vårdberget

Röd

Jag är sportig röd.. ha ha gumman hemma rent av kastar ut mig om jag inte sportat på 2 dagar.. ha ha all energi blir bus som riktas åt hennes håll. =D

Men det spelar ju ingen större roll vad man tyckar man är. Huvudsaken är att man är.. va?

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg