risiko for tyveri

Kære alle

Hvordan vurderer I risikoen for tyveri, overfald etc. ved camping i "det fri" VS. campingplads i Sverige ?

Findes der statistik des angående?

Med ønsket om en god sommer.

Venlig hilsen
Mads Mikkel Olsen, Danmark

Tjuvar

Jag tror det är sällsynt med tjuvar i vägløst land. Allts folk som är ute før att stjäla orkar inte vandra i flera mil før att møjligen få med sig en sliten goretexjacka. Jag tror det är väldigt sällsynt att fjällfolk stjäl av varandra. Om du däremot campar nära ngn väg kan du inte vara helst säker, t.ex. lämna ting i tältet när du är ute på dagsturer. Tjuveriet längs E6 i Sverige kan dock inte jämføras med fjäll eller skogscamping. Jag känner mig trygg att lämna ting i tältet om jag är på fjälltur.

Som sagt så finns det tjuvar som arbetar bl a ut med E6 i Bohuslän. De ger sig på folk som sover i husbilar och liknande på rastplatser.

Tjuvar på campingplatser och i bebyggda trakter. Ingen aning. Jag skulle nog vara nöjd om jag kan låsa in värdesaker i en bil eller husvagn.

I "väglöst land". Då skulle jag kunna tänka mig lämna kvar värdesaker i ett tält (dock gömt under nåt).

/Håkan

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Anders mj har du nogensinde været ude for at skulle overleve? Överlevnad 4

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg