Rishikesh Gopeshwar Trek

Hej,
Jag är mitt uppe i planerna kring min kommande Indienresa. Då vill jag även lägga in en trip runt Himalaya och funderar på Rishikesh Gopeshwar Trek. http://www.trekkingingarhwal.com/rishikesh-gopeshwar-trek.html för mer info.

Jag valde just den eftersom jag är nybörjare (Har endast vandrat lite i Norrlands vildmark innan) och undrar om någon har erfarenhet av denna trek? Tänkte mig December, helst ensam. Någon som vet hur det fungerar med lagar, och om man får trekka själv?

Mvh,,

Jag vandrade med Pathfinder i oktober Kurai Pass Trek. Deras lokala entreprenör är Indian Trekking. En mycket trevlig vandring i en liten grupp, 8 personer med hjälp av 3 guider, 5 hästskötare och 12 hästar som bar packningen. Föreslår att du kontaktar dem.
Rishikesh var faschinterande!

Har du kollat upp hur vädret är i december?
Jag har bara vandrat Kuari pass, Roopkund och Kareri Lake, men de områdena har väldigt mycket snö i december.

Jag känner inte till Gopeshwar trek, men jag skulle inte rekommendera en nybörjare att vandra ensam i de delar av indiska himalaya som jag varit i. Bra kartor var extremt svårt att hitta och stigarna var inte skyltade.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg