Jag har nu hunnit att besöka 108 länder, 88 på egen hand och ett tjugotal med hjälp av arrangörer. Enda gångerna jag anlitar arrangörer är när resorna är lite mer komplicerade att genomföra på egen hand; exempelvis vid svårare vandringar, när långa biltransporter ingår, vid besök på "udda resmål" etc.
En arrangör jag av och till anlitat är företaget Läs och Res och jag har vid ett flertal tillfällen reagerat, och protesterat, över den låga hotellstandard som alldeles för ofta ingår i deras resor. Resor som har en totalkostnad på 25 - 30 000:-.
Vad är en rimlig hotellstandard när man betalar såpass mycket pengar?
Skall man behöva acceptera att rummen inte alltid är uppvärmda trots att det är minusgrader utomhus, att hotellen är så sunkiga att man drabbas av loppbett, att badrummen har så kraftiga mögelskador att man får allergiska reaktioner, att duscharna ibland kan vara strömförande eftersom kallvattnet värms upp elektriskt medan det kommer ur duschen, att toalettstolar saknar sittring och är så spruckna så att vattnet ur dem läcker ut på golvet mm
Se exempelbilder på min hemsida. Välj länken "Aktuellt"
Någon som har liknande erfarenheter från andra researrangörer?
www.stalvik.se
En arrangör jag av och till anlitat är företaget Läs och Res och jag har vid ett flertal tillfällen reagerat, och protesterat, över den låga hotellstandard som alldeles för ofta ingår i deras resor. Resor som har en totalkostnad på 25 - 30 000:-.
Vad är en rimlig hotellstandard när man betalar såpass mycket pengar?
Skall man behöva acceptera att rummen inte alltid är uppvärmda trots att det är minusgrader utomhus, att hotellen är så sunkiga att man drabbas av loppbett, att badrummen har så kraftiga mögelskador att man får allergiska reaktioner, att duscharna ibland kan vara strömförande eftersom kallvattnet värms upp elektriskt medan det kommer ur duschen, att toalettstolar saknar sittring och är så spruckna så att vattnet ur dem läcker ut på golvet mm
Se exempelbilder på min hemsida. Välj länken "Aktuellt"
Någon som har liknande erfarenheter från andra researrangörer?
www.stalvik.se