Riga Odessa 2011

Planerar, eller funderar, att cykla från Riga till Odessa 2011. Passerar genom fem länder. Cyklingen tar 10-14 dagar. Sen tänker jag stanna i Odessa en vecka och flyga hem. Juni-juli ungefär.

Synpunkter på vägval, övernattningar etc tas emot.

Resesällskap också. Kan vara kul om man är 3 eller 4 som tycker det är kul att cykla.

Är det av någon speciell anledning du ska stanna i Odessa??
Mycket kan ha hänt sedan jag var där 1997... men då var det inte världens mest intressanta stad. Hur som helst så känns en vecka väldigt lång tid... Krim istället??

Odessa är trevigt och jag skulle inte ha några problem med att hänga där en vecka. De har städat upp stränderna och tröttnar du kan du alltid ta en titt på Donaudeltat. Tänk på att du behöver visum till Vitryssland, om du tänker dig den vägen.

Mina vänner i Ukraina säger att Odessa är vackert så jag tänkte att det kan vara intressant att cykla dit. Men visst, Krim är också intressant. fem - sju dagar för att titta på den vackra staden kan räcka.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg