• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Ridresa?

Har någon provat på någon ridresa med Häst och Sportresor?

Har i flera år varit lite sugen, främst på Irland och Scottland...

Någon som har några erfarenheter?

Jag har rest med Häst & Sportresor till Spanien och ridit i Pyrenéerna och det var en fantastisk upplevelse. Nu var det ju inte Spanien som var intressant för dig men med på resan var en mor och dotter från Norge som under många år hade rest med Häst & Sportresor till olika länder och de hade varit jättenöjda med samtliga resor de gjort.

Nettan

Ridresa Irland

Jag var på Irland med min pojkvän i juni. Vi red Sligo trail, vi fick varsin häst och en karta med förbokade bed & breakfast-ställen. Turen var bitvis ostrukturerad och ibland red vi fel men hästarna var mysiga och galopperna på stränderna var helt fantastiska. Vi fick se sälar och påfåglar (tama) och massa får och kor så klart... Det var en av de bästa resorna jag gjort. Ett riktigt äventyr! De hade massa olika hästar och matchade dem bra. Jag fick ett fullblodssto och min pojkvän en liten irish cob-valack som vi gärna tagit med oss hem :)
Hälsningar Ylva

Häst & Sportresor

Hej, jag har åkt med dem två gånger för 2-3 år sedan. Först på en helt fantastisk ridresa i spanska pyreneerna och sedan på långritt i andalusien. Den första var toppen och värd vartenda öre, vi kom förbi ställen där inga turister hittar, tyvärr tror jag dock de tagit ut den ur programmet pga den svenska ägaren återvänt till Sverige. Andalusien var mindre bra, mycket turistorter, många hästar fick skavsår i värmen (juli månad!) men trots 200 häster på ranchen fick inga någon avbytningshäst under veckan. Dåligt tycker jag! Däremot på den första resan ville jag byta häst då jag tyckte jag fått en alltför lynnig en för min smak och det var inga problem, över natten kördes ny häst upp till mig! Superbra service! Jag var helnöjd!
De är dyra, men jag känner även ridkompisar som varit med dem på Slottsritt och hubertusjakt i Polen och varit mycket nöjda, Portugal däremot är det bra om du är lite mer avancerad ryttare, min kompis sade det var ingen dag på resan som ingen häst drog iväg i sken...

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
zxavsl Ridresa till Benodét Reskompis 2

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg