Häst & Sportresor
Hej, jag har åkt med dem två gånger för 2-3 år sedan. Först på en helt fantastisk ridresa i spanska pyreneerna och sedan på långritt i andalusien. Den första var toppen och värd vartenda öre, vi kom förbi ställen där inga turister hittar, tyvärr tror jag dock de tagit ut den ur programmet pga den svenska ägaren återvänt till Sverige. Andalusien var mindre bra, mycket turistorter, många hästar fick skavsår i värmen (juli månad!) men trots 200 häster på ranchen fick inga någon avbytningshäst under veckan. Dåligt tycker jag! Däremot på den första resan ville jag byta häst då jag tyckte jag fått en alltför lynnig en för min smak och det var inga problem, över natten kördes ny häst upp till mig! Superbra service! Jag var helnöjd!
De är dyra, men jag känner även ridkompisar som varit med dem på Slottsritt och hubertusjakt i Polen och varit mycket nöjda, Portugal däremot är det bra om du är lite mer avancerad ryttare, min kompis sade det var ingen dag på resan som ingen häst drog iväg i sken...