• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Resväg från Uppsala till Helsingborg

Haj haj

Jag ska flytta från Uppsala till Helsingborg och hade tänkt mig att köra ner mina prylar med bil. Eftersom jag inte har den blekaste om hur vägnätet i södra delen av sverige ser ut (kommer man från Gällivare så har man inte så stor koll på sånt, faktiskt) så vore jag tacksam om någon kunde ge några ledtrådar om hur man åker kortaste vägen till Helsingborg, från Uppsala dårå. Det enda jag med säkerhet vet är att man börjar med att åka E4an söderut mot Sthlm, väl?

Tack på förhand!

Jonas
 
Använd Eniro eller liknande!

Om du använder Eniro eller någon liknande tjänst så kan du få en vägbeskrivning mellan olika adresser/telefonnummer/whatever i Sverige.
 
Följ E4:an

Följ E4:an söderut från Uppsala så kommer du så småningom till Helsingborg.

En bilkarta (papper) för några 10:eek:r kan vara bra att alltid ha i bilen, oavsett var man ska någonstans.

Per Brune