• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Respekt!

När man läser snacket som pågår i pladder...paddelforumet så får man en känsla av att de inte har någon som helst respekt för utsidan och vi som läser den. Jag förstår att man vill prata om viktiga ämnen, men att utnyttja Utsidan till politisk debatt gör bara att Utsidan förlorar sitt goda rykte.

Snälla, om ni vill föra en politisk debatt, så gör det i något annat lämpligt forum.

Oavsett vilket ämne det gäller så tror jag att de flesta (jag själv inräknad) tycker om att föra fram sina åsikter, speciellt som en del rubriker har varit klart inbjudande till diskussion/debatt.

Men OK, lite malplacé är det kanske ändå.

sorry!!

Jag både håller med och inte!

Just paddelforumet har väl precis som vissa "jag skall rycka in på FJS/KJS" trådar har spårat ur till något inte så många uppskattar.

Jag har väl precis som Erik ovan själv en ovana att lägga mig i ämnen i tid och otid :) .. Trots detta så vill jag dock hävda att politik hör hemma i friluftsliv precis som i allt annat och det behöver diskuteras fram och tillbaka både här och på andra forum, det farligaste och största hotet är när vi låtsas att problemen inte existerar. Frågor som jag tillexempel tycker har betydelse här är frågor om ekoturism, konsumenstansvar, rovdjursfrågor och andra frågor om ekologi och miljö.. Så visst hör politiken hemma även på utsidan..

Ibland borde vi kanske inte dra iväg för mycket med politik och dylikt hela tiden.. Vi kanske skulle som en annan användare sade: Ställ plakaten vid bilen när ni går ut i skogen!

1; sa:
När man läser snacket som pågår i pladder...paddelforumet så får man en känsla av att de inte har någon som helst respekt för utsidan och vi som läser den. Jag förstår att man vill prata om viktiga ämnen, men att utnyttja Utsidan till politisk debatt gör bara att Utsidan förlorar sitt goda rykte.

Snälla, om ni vill föra en politisk debatt, så gör det i något annat lämpligt forum.

Hej
Du kan ju helt enkelt låta bli att läsa de trådarna. Det kan ju vara så att folk tycker det är viktiga frågor och passar då på. Det tråkiga är när det blir personliga påhopp och diskussionen urartar.

/Hans

Nog kan politik höra hemma på ett friluftsforum, precis som Patric skrev. Dock tycker jag nog att man kan begära att man åtminstone skriver inlägget _under_rätt_forum_. Det finns ju faktiskt flera forum här (tom ett om annat än friluftsliv), så man behöver ju inte lägga ex utrikespolitiska frågor under "paddling".

En tanke bara.

Fast de började ju som ett paddelinlägg! Med att han skulle paddla! Då visserligen som en politisk handling, men ändå. Man skriver väl inte på GPs, eller DNs debattsidor att man ska paddla för freden och USA. Gör man det någonstans så är det väl här!?

Jonik; sa:
Fast de började ju som ett paddelinlägg! Med att han skulle paddla! Då visserligen som en politisk handling, men ändå. Man skriver väl inte på GPs, eller DNs debattsidor att man ska paddla för freden och USA. Gör man det någonstans så är det väl här!?

Tja, handlingen i sig hade ju främst ett politiskt syfte. Paddlingen var väl ändå av sekundär betydelse? Jag menar, han kunde lika gärna ha gjort ett upprop om att cykla, eller springa, eller spela minigolf, eller...

OM den typen av inlägg hör hemma på Forum så borde det vara under Fritt forum.

/Håkan

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg