ok - interessant: Hvordan går det med projectet?
Jeg har også et østeuroparesprojekt:
Her er et project, hvor du kan kombinere din "intelektuelle" sommerferie med lidt vildmarksliv og krobal ved at tage med på følgende roadmovieinspirerende explorertrip:
M I D N A T S S O L I E X-U S S R
SPEJDERTUR TIL RUSLAND
Jeep-togt i russisk Karelien. Easy trucking til Hvidehavet. Ad hullede veje til storslået natur. Pakke en 4x4vogn og afsted til Polarcirklen, på den russiske side af grænsen, til sensommeren.
REJSE MED DE REJSENDE
Vi skal tage på landevejen og holde ind på de ydmygste steder med voksdug på bordene; leve os ind i trafikkens rytme med dagens ret og kaffe så tynd som te; bo på herberger og pligtskyldigt gå til lørdagsbal; træffe folk i alt fra arbejdstøj til Saturday-night-dress.
HVEM ER VI?
Jeg er maskinsmed og kunstner i 40'erne; -
http://www.repose.dk - har gode erfaringer fra tidligere rejser i Rusland, men mangler en hyggelig og filosofisk co-driver. Der er også plads til en fotograf og en journalist samt udstyr og telte i vores mobile tænketank.
RUSSISK SKANDINAVIEN
I stedet for den klassiske tur til Nordkap ad E6, tager vi ruten via Skt.Petersburg og følger hovedvej 18 nordpå langs Lagoda-søen - Europas største - med afstikkere og stop for wild-camping, klostre, museer, Belomorkanalen og Solovike-fangeøen. Myggenæt, fiskestang, lejrbål - tilladt i Rusland.
MIDNATSSOL
Jeg forestiller mig, det kunne være interessant at lave en film om eventyret ved at begive sig frem i ukendt land, en lille måneds tid, og se hvad vi vil opleve / kan tage med hjem. Måske vil vi finde ro til at komme i tanker om ting, vi til daglig herhjemme er for stressede til at beskæftige os ordentligt med?
TANKER PÅ FARTEN
Vi søger tryghed og mening med livet, men hver gang vi nærmer os et fast ståsted, haster vi ofte videre. Der er potentiale i det åbne og usikre; i den stadige søgen for at komme videre. Her kommer vores rejseform som en belejlig mobil ramme for at finde alle svarene i os selv.
HVORNÅR?
Hvis det lyder interessant, kontakt da venligst undertegnede hurtigst muligt, idet der endnu er mange forberedelser. Først "kalenderpuslespillet": Hvornår har vi tid? Herefter skal der søges visa. Imens kan vi indpasse opbevaringsbokse i vognen og måske bygge et fototårn på taget?
amka_dk@yahoo.dk Anders 50 94 19 68