• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Resesajter

Hej!


Tänkte be om tips på bra resesajter, helst med många olika sökfunktioner.. Vi försöker boka en resa till Australien/ Bangkok eller Phuket och för att spara tid vore det ju toppen om man på en och samma gång kunde jämföra de olika prisskillnaderna från t.ex. avreseort, datum och vart i Thailand det är billigast att flyga från Sydney.. Någon som kan rekommendera nåt?

Har koll på flygresor, reseguiden och momondo så om ni har något annat eller vet funktioner som jag missat på dessa sajter så uppskattas det hjärtligt!


Kollar även erbjudandesajterna för att se om de snart har ett erbjudande på just de biljetter jag letar efter, hehe, drömma kan man ju. Även group on i Australien där jag hoppas det snart dyker upp en resa från Sydney till Thailand.. Ibland är det bra att vara naiv.. Förutom let'sdeals och groupon, finns det någon annan som erbjuder resor på samma sätt?


Tack,

AdaoJohn
 
Ännu mer funderingar..

Hejsan!

Har några frågor gällande mellanlandingar och flyg så om någon här har bra koll på detta vore det kanon.


Sitter och letar efter en flygstol till Sydney och då visar det sig att man från London kan flyga för 7100kr, med bara en mellandlandning i Frankfurt och sen direktflyg med Qantas från Frankfurt till Sydney. Mellandlandningen i Frankfurt är på 5 eller 7 timmar, minns inte riktigt.. Och priset är ju toppen, absolut och resan smidig.. MEN. Innan resan kommer jag befinna mig i Tyskland redan så vore ju därför bekvämt att ta tåget till Frankfurt, MEN exakt samma flyg, dag och tid kostar 12000 kr, så alltså 5000kr mer om man bokar från Frankfurt istället för London..!!?? WTF?!

Så min egentliga fråga är: Vad händer om man "missar" flyget från London och åker på egen hand till Frankfurt? Kommer min biljett bli "inaktiv/ inställd" eller hur fungerar det? Samma sak gäller ju på hemvägen också. Någon som har någon koll på detta?
 
Risken är att hela ditt flyg räknas som missat ifall du inte flyger från London, och i princip skulle någon annan passagerare få din plats från Frankfurt till Sidney. Jag var själv i ett liknande läge en gång och förhörde mig på flygbolaget och svaret jag fick var just detta.

Mvh /Joel