Resesälskap?

Jag har en polare uppe i Krokom strax norr om Östersund och tänkte ta bilen upp efter julhelgen och åka längdskidor. Tempo är ej önskvärt utan det handlar om en tur i lagom takt med flera övernattningar i tält ute på fjället i Jämtland.

Jag har egentligen inte bestämt någonting mer än att jag landar hemma hos kompisen som har en gård och gott om plats i ladan i sämsta fall, dock med värme. Ryggsäckspackning för 4-5 dagar, resa dit och hem i min bil var jag står för soppan om du är fattig eller så bidrar du. Mig kvittar det eftersom jag ska dit ändå.

Packa för -20, längdskidor, stavar och skidglasögon plus mat och kontakta mig så hittar vi på något. Det finns ingen plan så den skapar vi. Jag har själv bott 6 år i Västerbotten ett par mil utanför Umeå så jag är mer än van vid fjället Skåning till trots.

Skulle det mot förmodan vara för snöfattigt så är jag inte främmande för att styra dit snön finns. Kontakta mig gärna om du har några idéer på magnus punkt lorentzon at helsingborg punkt se
Jag är öppen för förslag och utgår från Ängelholm i Skåne och åker givet norrut.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg