Reservdelar

Hejsan ska ut på vandring senare i sommar med lite ny utrustning, ett hilleberg nallo 2 gt tält och en arcetryx bora väska. Skulle gärna ha lite tips på vilka reservdelar jag bör ta med mig och andra saker som kan va bra för reperationer.
Tack på förhand mvh Peter
 
Gaffatejp

eller snarare skavsårstejp men många användningsområden kan vara bra. En bit ståltråd är inte fel.

Menar du ryggsäck när du skriver väska?

Vi språkpoliser på utsidan har lite svårt att förstå vad du menar.

Thure
 
Bra-att-ha-saker kan vara:
En liten påse med silvertejp, nål- och tråd, ett par extra karbinhakar, tvåkomponentslim, en bit snöre, en bit ståltråd.
 
eller snarare skavsårstejp men många användningsområden kan vara bra. En bit ståltråd är inte fel.

Menar du ryggsäck när du skriver väska?

Vi språkpoliser på utsidan har lite svårt att förstå vad du menar.

Thure
Haha ja, jag menar ryggsäck!
Tack för tipset.
 
Haha ja, jag menar ryggsäck!
Tack för tipset.

Jag brukar ha med några buntband. Tillsammans med skavsårs- eller gaffatejp kommer man långt med buntband...

Förresten, såg att du använde väska som beteckning. Jag har en teori om att det är vanligt bland personer med finländsk härkomst, så...har du anknytning till vårt östra grannland..? :)

Hälsning,
//J
 
Jag brukar ha med några buntband. Tillsammans med skavsårs- eller gaffatejp kommer man långt med buntband...

Förresten, såg att du använde väska som beteckning. Jag har en teori om att det är vanligt bland personer med finländsk härkomst, så...har du anknytning till vårt östra grannland..? :)

Hälsning,
//J

Nej det har jag inte. Jag har dock tänkt lite på varför det heter ryggsäck nu för tiden, borde inte ryggväska vara ett bättre ord då dagens ryggsäckar inte är så mkt utav en säck som en väska, bara en tanke. Halkar av tråden lite kanske.
 
Några stora och rejäla säkerhetsnålar eller som en här medför kiltnålar. Själv har jag en bit tandtråd och en krökt sadelsömmarnål med, den senare har flera gånger fått bistå mindre lyckliga medresenärer. En bit silvertejp sitter på vandringsstaven.
 
tejp- skavsårs eller om man vill lyxa. armerad (fins på 5m rulle om man inte vill linda upp på stav/flaska eller dyl). Tandtråd eller om man som jag flugfiskar... tafsmaterial... hullinglös flugkrok av mindre modell går utmärkt att sy med (litet huvud på kroken rekommenderas).

Säkerhetsnålar kan vara bra...

men tejp är den grej du bör ha med... och det räcker med leukoplasten. allt annat är bara extra säkerhetsåtgärder som du inte behöver om du använder huvudet :)

BZ/
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
rohubi Reservdelar Karrimor ryggsäck? Fjällvandring 5
Lorre2 Reservdelar? Fjällvandring 20

Liknande trådar