Reservdelar Fritschi Diamir

Vet någon var det går att få tag i reservdelar till Fritschi Diamir årsmodell 98/99. Den svarta glidplatta under framdelen har ramlat bort. Känns dumt att måsta köpa en helt ny binding i övrigt verkar de hålla i evighet.
 
Evighet?

Eftersom vi har en bunt Diamir-bindningar i familjen som måste repareras med jämna mellanrum så har jag samlat på mig trasiga bindningar eftersom. Att dom håller i evighet håller jag verkligen inte med om, väger man mer än 70 kg och gillar att stå på så kommer dom gå sönder.

Tipset är detta: Sätt in en annons om att köpa trasiga bidningar. Till exempel här på Utsidan eller på Freeride.
 
Ring Outside

Ring de som säljer Diamir i Sverige, Outside 0271-121 00, så hjälper de säkert dig med att sälja reservdel. Lär nog inte vara något problem alls.
 
Kanske, kanske inte

Meddela gärna hur det gick med Outside! När ena hälhöjaren gick sönder för mig för tre år sedan så försökte jag få tag i en ny från Outside. Det var tyvärr omöjligt. När jag sen åkte ner till La Grave så lyfte snubben på skidbutiken fram en kartong med bara hälhöjare och sålde en begagnad till mig för 30 kronor.
 
Skrutt

Är det sant? Har inte importören delar till en 5 år gammal bindning? Och dessutom en dyr sådan med många smådelar som kan paja. Skrutt!
 
Efter evigheten följer sönderfallet?

Måhända har jag än så länge haft tur med mina bindingar för de har gått mycket, 3-5 dar i veckan under säsong och varje år har jag förvånats att de håller. För det är som sagt många delar och flera plastdetaljer. Måhända är min evighet nu slut och sönderfallet har påbörjat. Tack för tipsen, jag återkommer när jag kontaktat Outside och uppdaterar.
 

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg