Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Helt korrekt.
Bindning är en Rottefella Riva 1
Delen har Rottefella nummer 0 120 01 och heter Krussert mutter Riva 1/Riva 95 (på norsk) och fanns i Rottefellas resevdelslista till och med 2010.
Jag har ett par gamla slitna Riva 1 som inte längre sitter på ett par skidor. Det kan tänkas att jag kan skiljas från dom (eller muttrarna, beroende på hur få reservdelar som är intressant?).
Jag har haft olika läderpjäxor. Sulan/bindningen är nordic norm 75 mm (NN 75), ofta en Vibramsula. Klassisk pjäxa helt enkelt.
Men jag tror att det finns plastpjäxor med den läppen fram också.
Tusen tack för svaren. Det är alltså helt uteslutet att det kan vara något annat än nn75?
Jag har nämligen lurat på om det kan vara fråga om en bredare sula (typ 85 mm bred längst fram). Tror min bindning ser ut som på bilden och det finns alltså Inge n risk att det finns en bredare bindning som ser likadan ut?
Där fanns en liknade bindning Rottefella Nato M98 men jag vet inte om den var i NN75 eller bredare (Verkar vara NN75), men troligen fanns liknade bindningar även för de bredare skor.
Om det är 70 och 80 mm mellan sidan där de krokar sitter som skall dra ner sulan är det NN75 men om det är bredare där är det troligen NN90.
Jag vet inte om det finns nya skor för denna bredan kvar.