hær kommer mina tips: gå in och søk på chamonix+guide. dær bør du få upp(rættstavat?): compagine des guides des chamonix. har haft guide dærifrån 2 gånger(samma guide) och de har høg kvalitet.
din form bør vara uthållig men med møjlighet att kunna axelerara(stavfel?) fort om en riskfyld situation uppstår. någon sæger : du skal kunna springa en mil. min mening om det ær: løjligt! pga 1, du skal inte spring en mil. du skal gå kanskje 4 mil(vet inte hur lång just den turen ær
2, hur lång tid tar det å springa en mil, 45 minuter? mont blanc tar på toppdagen mellan 12 och 18 timmar beroende på vilken væg ni tar, føre, væder och eran form
3, nær du springer en mil har du joggeskor, shorts och tshirt. inte på mont blanc! nær jag trænar infør en fjælltur så packar jag sæcken ca 5 - 8 kilo tyngre æn førvæntad vikt på fjællet(højde gør sitt) sen går jag! så långt som møjligt. gjærna i terræng.
klæætring blir det inte mycket av men en klar førdel att du kan hantera stegjærn, rep och yxa. førsøk oxå om du inte kan det från før med ræddnings system før glaciærsprickor.
detta ær mina helt personliga tankar och någon annan skakar sækert på huvudet nær dom læser detta. men det funkar før meg.
robert