Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Repor
- Trådstartare GustavOh
- Start datum
Köp en belagsstav och smält/droppa ner i repan.
Finns på varje välsorterad friluftsaffär.
Lycka till // Patrik
Finns på varje välsorterad friluftsaffär.
Lycka till // Patrik
Hur stor?
När det gäller längdskidor så brukar man i första hand stenslipa. Det finns dock belagsstänger och pulver att köpa för att reparera belaget om det är stora repor.
Om det inte är en mycket stor repa så skulle jag inte oroa mig speciellt mycket om det gäller ett par turskidor såvida inte repan går i princip vinkelrätt mot färdriktningen.
De flesta repor brukar dock ligga i längsled och då påverkar de faktiskt mindre än man tror.
Detta kan vara en av anledningarna till att så få av vallafabrikanterna erbjuder reparationsstänger eller reparationspulver...
När det gäller längdskidor så brukar man i första hand stenslipa. Det finns dock belagsstänger och pulver att köpa för att reparera belaget om det är stora repor.
Om det inte är en mycket stor repa så skulle jag inte oroa mig speciellt mycket om det gäller ett par turskidor såvida inte repan går i princip vinkelrätt mot färdriktningen.
De flesta repor brukar dock ligga i längsled och då påverkar de faktiskt mindre än man tror.
Detta kan vara en av anledningarna till att så få av vallafabrikanterna erbjuder reparationsstänger eller reparationspulver...
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg