Reparation av ryggsäck?

Finns det nåt företag som reparerar ryggsäckar? Ena axelremmen på min berghaus vulcan är på väg o ge med sig. Vill inte stå mitt ute i ingenstans o bära hem hela packningen på en axel.
Fick rådet att skomakare kan fixa det, men jag är lite skeptisk.
 
Hantverk

Hej.
Jag hade samma problem med min Berghaus Vulcan. Lämnade den till skomakaren och fick en väldigt bra lagning. Skomakaren förstärkte fästena för båda axelremmarna med en grov skinnbit. Det beror på skomakaren om det blir bra, men många skomakare är bra hantverkare.
 
Liknande erfarenheter

Jag har faktiskt också liknande erfarenhet. Då ena bärremmen gick sönder efter flyget. Jag gick direkt till SAS service och begärde att få ersättning, men de skickade mig till en skomakare i stan (Umeå) som de tydligen brukar göra. Jag gick dit med ryggsäcken och lämnade in den.

När jag hämtade ut den, hade skomakaren lagat den fint och dessutom förbättrat både fäste på bärremmar till ryggsäcken! :) Jag var imponerad.

Jonas
 
Re: Liknande erfarenheter

macpac; sa:
Jag har faktiskt också liknande erfarenhet. Då ena bärremmen gick sönder efter flyget. Jag gick direkt till SAS service och begärde att få ersättning, men de skickade mig till en skomakare i stan (Umeå) som de tydligen brukar göra. Jag gick dit med ryggsäcken och lämnade in den.

När jag hämtade ut den, hade skomakaren lagat den fint och dessutom förbättrat både fäste på bärremmar till ryggsäcken! :) Jag var imponerad.

Jonas

Vilken skomakare var det om man får fråga.
Tack på förhand
/ Karl
 
Re: Re: Liknande erfarenheter

Charles; sa:
Vilken skomakare var det om man får fråga.
Tack på förhand
/ Karl

Jag minns inte exakt skomakarens namn men butiken ligger på Storgatan, precis nära datoraffären på hörnan. Eh, hjälper beskrivningen? Jag tror det finns bara en skomakarbutik där på Storgatan, det är i samma kvarter som Victoria Gallerian.

Förstår du min beskrivning?

Jonas
 
Ta med nål och tråd.

När jag var ute och gick med min far i fjällen pajade min ryggsäck. Men efter 10 minuters syjunta var axelremmen hel igen.
 
Sy och fix på fjället

En väldigt bra sak att ha med sig ut är en bit tandtråd. Den är otroligt stark att sy med. En kanon grej om ryggan går sönder i fält. Den håller för axelremmarna.
 
1. Blanda ALDRIG ihop klackbarer med skomakare... huh

2. Istället för tandtråd så finns det en bindtråd i kevlar samt firewire-lina som är löjligt starkt, bör inte användas som permanent lösning då kevlartråden kan skära sönder tyget i längden.
 
vischy; sa:
Fick rådet att skomakare kan fixa det, men jag är lite skeptisk.

...Lite långt bort för dej men Läderlappen i Kiruna gjorde en superlagning av min gamla Salomon rygga för nåt år sedan.
Ena kompressionsremmen hade släppt i sömmen och efteråt kunde man inte se vilken rem han fixat, nu kan man det för det är den enda som är hel... :)

/M
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Still Alive Reparation av yxa Gör det själv 7
Fredric8 Fråga angående reparation av kajak? Gör det själv 6
Florén Input på konstruktion av lätt ryggsäck Gör det själv 8
Javann Midjebälte och remmar till ryggsäck Gör det själv 4
Zachie Knakande/gnisslande ryggsäck (Osprey Exos) Gör det själv 1
Steer086 Laga ryggsäck där dragkedja lossnat Gör det själv 2
såg Köpa eller sy själv en ryggsäck Gör det själv 4
Smogz Tyg för att sy egen ryggsäck Gör det själv 8
plawsworth reparera ryggsäck Gör det själv 1
Ziik Berätta om din DIY ryggsäck Gör det själv 27
MAW Mönster till ryggsäck Gör det själv 11
guhj Ryggsäck med halvhårt skal (typ Haglöfs Corker)... vad är det hårda? Gör det själv 13
justsafe Byta spännen på ryggsäck!? Gör det själv 14
crall.scout Sy ryggsäck Gör det själv 14
Oskar R. Yttre fästsystem på ryggsäck Gör det själv 2
mler Egen ryggsäck Gör det själv 17
andreaze Laga ryggsäck Gör det själv 5
Mobilizer Impregnera ryggsäck Gör det själv 16
Vandrare Ryggsäck, material till ryggplatta? Gör det själv 11
perrascout Bygga egen ryggsäck Gör det själv 15
ghostface Laga ryggsäck? Gör det själv 2
Berny Regnskydd för ryggsäck Gör det själv 0
Johan Åberg Hemsnickrad ryggsäck Gör det själv 4
ratatosk Ryggsäck Gör det själv 7

Liknande trådar