rensa i trackspår

hej
Har precis fått en Garmin 45 och skaffat mig Mapsource o lite annat. Nu har jag tankat över lite "spår", tracks. Jag skulle vilja gå i dessa spår sedan o rensa bort en del punkter, men det verkar ej gå, rätt eller fel?

Inga problem

Hej!
Om jag förstått dig rätt har du laddat in tracks till MapSource från din Garmin 45.
Då bör du kunna se dina tracks under fliken "Tracks" till vänster i bilden.
Om du dubbelklickar på ett av dem, öppnas en ruta som heter "Track properties" med alla punkterna i tracken.
Om du högerklickar på en punkt får du upp en meny där ett av alternativen är "Delete". Klicka på detta alternativ så försvinner punkten, men bara i MapSource. Du får ta bort tracken i GPS'en och sedan ladda tillbaka den redigerade varianten från MapSource om du vill ha denna i GPS'en.
Bertil

Re: Re: Inga problem

kanotisten; sa:
Har en halvgammal version av mapsource, 4.04. Den finessen verkar ej finnas där...

Såvitt jag minns gick detta redan i din version.
Kan du se flikarna med "Maps Waypoints Routes Tracks GPS" till vänster?
Om inte: Placera musmarkören längst till vänster på bilden så att du får en markering som ser ut ungefär så här: <-||->.
Vänsterklicka då och drag med musen åt höger.
Om det trots detta inte fungerar, så kan du uppgradera till senaste version (4.13) på http://www.garmin.com/support/download_details.jsp?id=209
I denna fungerar det garanterat.
Bertil

jag ser allt till vänster
men jag vill kunda ta bort enskilda punkter. När jag får upp listan på enskilda punkter så går det ej att göra något med dem.

Ska pröva att uppgradera.
[Ändrat av kanotisten 2003-03-15 kl 13:26]

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
graylingman Hur rensa bland waypoints i eTrex Legend/Vista? Navigering 11
jonasolof Rensa labels i friluftskartan/topokartor Navigering 17

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg