Rendalssölen

maria.edlund@telia.com (Lasse E)

Gäst
Tänkte som genrep inför vårens turer ta en helg i området kring Femunden på norska sidan gränsen (i höjd med Idre). Jag har sett fjället Rendalssölen från vägen, är det någon som besökt detta område och som känner till hur lämpat detta fjäll är för utförsåkning? Höjd och fallhöjd verkar enligt kartan helt OK.

Finns det någon site motsvarande denna i Norge där man skulle kunna ställa samma fråga?

//Lasse E

intressant !

Hej !
Jag har också sett Rendalssölen från vägen. Jag har inte bestigit det ännu. Jag misstänker att fallhöjden kan bli uppåt 1000 meter ?!

Vad jag däremot vet är att personalen på Grövelsjöns fjällstation har nog den bästa erfarenheten från att bestiga detta fjäll. Fråga på telefon: 0253-59 68 80, eller Epost: info@grovelsjon.stfturist.se

Jag läste om färdvägen mot toppen i Utemagasinet för ett tag sedan. Artikeln hette nåt i stl med Upp på drottningens näsa :)

Jag vet inte riktigt hur det är med stugor, men anmarsch-sträckan med tältpackning verkar inte så jättelång. Så kan man ligga där några dagar och få eventuellt olika åk i olika väderstreck från toppen.Rätt feta åk dessutom.....

Hälsar Mats

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
arvidsson Rendalssölen 2000 Telemark 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg