Reklam för anabola.se???

Hej,

I högersidans Google-reklam dök det upp en annons för- och länk till "www.anabola.nu". Företaget säljer anabola tillskott och hormonpreparat för kroppsbyggare. Jag är inte kompetent nog att avgöra om dessa preparat är lagliga eller ej, men känner spontant att de inte hör hemma i friluftssammanhang. Efter att ha surfat runt på företagets website är jag bara ännu mer övertygad om att det rör sig om ett ur medicinsk synpunkt oseriöst företag med en i mitt tycke tveksam etik. Jag förstår att Utsidans redaktion inte kan ha direkt kontroll över vad Google klipper in, men det vore intressant att få höra er syn på saken.
Vänligen
Richard Jonsson
[Ändrat av Tumbleweed 2006-03-23 kl 18:41]

Det där är klart intressant.
Hur gör man som ägare av en reklamplats om man är kritisk till vilken reklam som en mellanhand säljer in på ens reklamplats, och det dessutom sker automatiskt?

talthoff

Forumvärd
Rickard:

Tack för synpunkterna, och att du kommenterar/rapporterar annonsen.

Jag är på din linje. Om det dom gör är lagligt eller ej får någon annan få avgöra. Men jag har spärrat annonsen för visning på Utsidan.

Martin:

Som Google Adsense kund/sajt kan man filtrera annonser, så jag har spärrat "www.anabola.nu".

-Thomas

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg