REI - usch!

Beställde lite prylar från REI för några veckor sedan och vill berätta mina erfarenheter:

Vad som hänt:

* Har prylarna på hemsidan, men när man fått orderbekräftelsen är prylarna slut och går ej att beställa in. UNDERKÄNT!

* Tar svinigt mycket betalt för leverans såväl till Sverige som inom USA. Övriga firmor kör med gratis frakt inom USA vid order över 50 dollar, min låg på låååångt över det.

* Svarar inte på mejl, har skickat 3 utan resultat. Riktigt UNDERKÄNT!

* När väl paketet ska gå iväg, efter drygt 1,5 vecka (uselt), skickar dom ett mejl med track-number som funkar om paket ska levereras inom USA, vilket detta ska, men får fel track-ID. Får ett som skeppades 2006...

* Kan ha rea med stora bokstäver men erbjuder priser som är högre än de allra största butikerna i USA, trots rean...

Slutsats:

Riktigt värdelös butik om man frågar mig, allt har gått fel de gånger jag beställt därifrån. Rekommenderar INGEN att beställa därifrån!

Beställ istället ifrån:

www.backcountry.com
www.backcountrygear.com
www.moontrail.com
Mfl...

// Jocke
 
Till skilnad från övriga butiker du räknade upp så är REI är en kedja med massvis av butiker med anställda som kanske har aningen mindre personligt engagemang/insats i verksamheten. Det kan vara en delförklaring till bemötandet.
 
Har inte upplevt några problem.

Jag har beställt ett flertal gånger från REI under de senaste 10 åren, och den senaste gången var nu i våras.
Med undantag från priserna (det finns billigare butiker) så har jag inte upplevt något av de problem beskrivs ovan.
Visst, man får inte mailsvar samma dag men det är inte någon skillad mot andra större firmor.
Jag anser att det högre priset kompenseras av ett större urval och större risk att man är i närheten av en fysiskt butik när man väl är i USA.

Det kan ju vara så att de bara hade en dålig dag...

Ha't gott!
/Holst
 
inte heller haft problem

Tycker REI har riktigt bra utbud.
Har bara handlat där en gång, med leverans inom USA men tycker att det funkade klockrent. Hade en reklamation med dem. Den tog förvisso lite tid, men del löste uppgiften.
GIllar REI!
 
Har ni inte problem med tull och avgifter? vad kostar det at importera..?? i Danmark är det svinndyrt at köpa från USA
mvh
 
Beställde lite prylar från REI för några veckor sedan och vill berätta mina erfarenheter:

Beställ istället ifrån:

www.backcountry.com
www.backcountrygear.com
www.moontrail.com
Mfl...

// Jocke

Jag har beställt därifrån två gånger (i första hand från REI Outlet) och det har fungerat utmärkt,
men det är ju inget ovanligt med olika erfarenheter av samma butik. Får jag en Arcteryx Windstopperjacka för under $100 kan jag dessutom leva med ganska mycket strul...

Emellertid undrar jag över en sak; om du tycker REI har höga fraktpriser, vad har du då fått
för fraktkostnader från backcountry.com? Jag har försökt beställa därifrån ett par gånger, men
det har alltid fastnat på att de envisas med att skicka med UPS (eller om det var DHL), vilket
renderade BISARRA fraktkostnader. Fick du någon annat alternativ?

- Erik
 
Rei

Jag har köpt från REI vid två tillfällen och visst har leveranserna tagit tid och det finns kanske billigare leverantörer men jag tycker att privatimporten lönat sig, även efter tull o moms

Jan
 

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg