Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej!
Jag söker regnkläder som håller ordentligt mot regn och som dessutom går att tvätta utan att förlora tätheten. De jag hittills har haft har börjat läcka efter ett tag. har ni några erfarenheter?
Regnjacka, regnkappa och regnanorack samt byxor i galon. De har funkat bra i 40 år. Många maskintvättar 30 grader. Rekommenderas. Titta i fiske och båtaffärer. Sydväst rekommenderas oxså, speciellt till glasögonbärare. Torr och go bör man vara.
Men tack vad bra! Galon blir det absolut! ja, sydväst ska jag köpa också. Huva är hopplöst man ser ju ingenting. Ska man tvätta kläderna utan tvättmedel eller med?
Bra rubrik. Kan också varmt (och torrt) rekommendera galon.
Och tipsa om Helly Hansen. De har lite tunnare galonställ till vuxna än vad jag är van vid från dagis och vad man kan se i seglarsammanhang i bland.
Hittar inte den exakta modell jag precis köpt mig på deras web men den var billig (byxa 250 NOK, jacka 500 NOK), och med KNAPPAR i ärmslut och benslut. Nästan för bra för att vara sant (se annan tråd om förhatlig kardborre)
Tåler både tassar och tänder och grenar och sten och lera och sånt som möter när man lever rövare på fjället.
Men tack vad bra! Galon blir det absolut! ja, sydväst ska jag köpa också. Huva är hopplöst man ser ju ingenting. Ska man tvätta kläderna utan tvättmedel eller med?
Har använt försvarets regnställ sista 10 åren. Är tillverkad i något som heter PU belagd nylon. Byxorna är suveräna, man kan sitta i en vattenpöl utan att bli blöt, och sedan bara slänga i maskinen när dom luktar skumt. Har aldrig förstått iden med regnkläder man inte kan tvätta.
På ITAB har dom en civilvariant. http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=16449&plats_id=1386
......och JA dom har sydväst också....
Har precis köpt ett liknande PU-ställ från Snickers arbetskläder (9038 PU Regnjacka + byxa) som jag ännu inte hunnit utsätta för någon test. Materialet skiljer sig säkert inte från andra PU-ställ däremot tyckte jag passformen och utseendet kändes mer "modernt" (smaksak naturligtvis). Tvättas i 40 grader.
Hoppas att Du inte ska ägna dig åt någon som helst fysisk aktivitet? Galon är ju hur tätt som helst! Du blir lika blöt från insidan som Du hade blivit från utsidan..